سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وعده بیمه شدن قالیبافان خراسان جنوبی عملی نشد

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی گفت: وعده رئیس مرکز ملی فرش برای بیمه شدن قالیبافان استان عملی نشده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، کامیابی مسک، رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه وعده بیمه شدن قالیبافان عملی نشده است، گفت: ۳۰ هزار متر مربع فرش به ارزش سه میلیون دلار در چهار ماه سال جاری از استان صادر شد.


او افزود: در چهارماهه نخست سال ۹۸ حدود ۵۵ هزارمتر مربع فرش دستباف در خراسان‌جنوبی تولید شد.


رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی گفت: از این تعداد فرش تولیدی توسط بافندگان هنرمند و توانمند خراسان‌جنوبی حدود ۳۰ هزار متر مربع فرش به ارزش سه میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شد.


کامیابی مسک در خصوص بیمه قالیبافان و بافندگان فرش ادامه داد: امسال رئیس مرکز ملی فرش در جلسه‌ای با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و رئیس سازمان صمت استان قول بیمه ۱۵ تا ۲۰ هزار قالی‌باف در خراسان‌جنوبی را داد.


او با بیان اینکه تاکنون این قول محقق نشده است، افزود: شاید مواردی، چون کمبود اعتبار و بودجه علت این مسئله باشد که حتی در این صورت نیز باید بر مبنای توان و امکانات اعتباری و بودجه‌ای قول و وعده داده شود.


۶۰ درصد فرش تولیدی صادر می‌شود


رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی گفت: ۱۰ درصد فرش دستباف خراسان‌جنوبی در داخل مصرف، ۶۰ درصد نیز به کشور‌های مختلف صادر و ۳۰ درصد نیز یا در دست بافنده مانده و یا توسط تجار دپو می‌شود.


کامیابی مسک با بیان اینکه به واسطه بالا رفتن قیمت مواد اولیه و مشکلات در صادرات به علت تحریم‌ها با رکود در فروش فرش مواجه هستیم، افزود: در چنین شرایطی برخی از قالی‌بافان زیربار فروش پایین‌تر از قیمت فرش به دلال نمی‌روند، ولی گاه قالی‌بافی با مشکلات مالی و تحصیل فرزندان به ناچار مجبور به فروش می‌شود.


روسیه و برزیل بازاری مناسب برای توسعه صادرات فرش دستباف


رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قبل از تحریم‌ها ۳۰ درصد صادرات فرش به آمریکا صورت می‌گرفت، ادامه داد: امروز با بازاریابی می‌توانیم کشور‌های دیگری را جایگرین برای صادرات کنیم.


کامیابی مسک افزود: هند و پاکستان تولید فرش حتی با نقشه‌های ایرانی دارند که این اتفاق از سال‌های دور به واسطه فرهنگ مشترک و مسائل دیگر صورت گرفته است.


او با بیان اینکه اکنون صادرات خوبی به کشور‌های عربی و لبنان داریم، گفت: برای رونق صادرات می‌توانیم برای توسعه بازار‌های صادراتی در روسیه، کشور‌های آسیای میانه و همچنین برزیل برنامه‌ریزی کنیم.


انتهای پیام/ب

برچسب ها: بیمه ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.