سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه زاهدان:

مسئولان علت وقوع حادثه قطار زاهدان را بررسی کنند

امام جمعه زاهدان گفت: مسئولان با کار کارشناسی دقیق علت بروز این حادثه را بررسی کنند تا دیگر شاهد وقوع حوادث تلخ نباشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی  امام جمعه زاهدان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان با تسلیت به بازماندگان حادثه قطار زاهدان  با قدردانی از مردم و مسئولان برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه قطار زاهدان - تهران گفت: مسئولان با کار کارشناسی دقیق علت بروز این حادثه را بررسی کنند تا دیگر شاهد وقوع حوادث تلخ نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی اظهار داشت: خروج قطار زاهدان- تهران دل همه‌ی ما را داغدار کرد و مسئولان برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

حادثه واژگونی قطار زاهدان- تهران ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه عصر روز گذشته در فاصله ١٠٠ کیلومتری از مسیر زاهدان و ٢ کیلومتری ایستگاه شورو رخ داد.

تعداد کل مسافران این قطار ۲۵۰ نفر بود که از این تعداد پنج نفر کشته و ۱۵۷ نفر مجروح شدند.

۱۳۲ مصدوم حادثه ریلی زاهدان - تهران بعد از دریافت خدمات اولیه پزشکی از بیمارستان‌های زاهدان مرخص شدند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان با تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس و سالروز میلاد باسعادت امام محمدباقر (ع) افزود: علم و اخلاق ۲ بال رشد جامعه و از راه‌های دستیابی به تقوی فردی و اجتماعی هستند که برای موفقیت یک جامعه باید علم و اخلاق در آن رواج پیدا کند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد:سیستان و بلوچستان از لحاظ شاخص‌های آموزش و پرورش در ذیل جدول قرار دارد بنابراین اهتمام به گسترش کمی و کیفی آموزش و پرورش در استان باید بیشتر باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: در این استان جمع زیادی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل داریم که مسئولان تدابیر لازم را برای تعلیم این دانش‌آموزان اتخاذ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: تلاش برای ارتقای کیفی مدارس حوزه علمیه باید صورت گیرد و حوزه‌های علمیه هم باید تلاش کنند در عرصه‌های مختلف جامعه حضور موثر داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: اهتمام و تلاش همه‌ی دستگاه‌های ذیربط برای تعلیم و تربیت، رشد اخلاقی، معنوی، انگیزشی، رشد عقلانی، فکری و قدرت تحصیل باید بکار گرفته شود.

امام جمعه زاهدان گفت: در هفته گذشته در نشستی که با رئیس دستگاه قضا داشتیم تقویت دستگاه‌های قضایی سیستان و بلوچستان مورد تاکید قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلین محامی اظهار داشت: استمرار مبارزه با مفاسد اقتصادی، اداری و دیگر مفاسد در سیستان و بلوچستان نیز همانطور که در کل کشور آغاز شده نباید مقطعی باشد و مردم باید آثار آن را ببینند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: باید جلوی فساد گرفته شود و زمینه سالم برای اشتغال، کار و سرمایه‌گذاری و فعالیت سالم اقتصادی فراهم شود.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: دستگاه قضا باید مظهر عدالت نظام جمهوری اسلامی باشد و با همه‌ی مردم بصورت یکسان عمل شود.

انتهای پیام/ع

خروج قطار زاهدان- تهران از ریل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.