سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام خبر داد;

تشریح خدمات جمعیت هلال احمر استان ایلام در عرصه های مختلف از ابتدای سال۱۳۹۸

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت:این نهاد با هدف ارائه خدمات سلامت،کاهش آلام و تسکین آلام بشری براساس اصول وآرمان های نهضت جهانی فعالیت خود را ادامه داده است.

 علی اصغر علی اکبری معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ;گفت: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اقدامی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از تصادفات جاده‌ای است که امسال در نوزدهمین سال این طرح ، بیش از ۱۰ هزار ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی به ۲۲ پایگاه ثابت و سیار هلال احمر ایلام در این طرح مراجعه کردند و از خدمات آنها بهره مند شدند.

علی اکبری بیان کرد: این طرح با مشارکت ۲۵۴ نفر از جوانان هلال احمر خدماتی در حوزه های مختلف از جمله توزیع بسته های فرهنگی و بروشور آموزشی، توزیع نقشه و راهنما، برپایی ایستگاه های سلامت، توزیع کیف کمک های اولیه، برپایی خیمه های نماز، امضاء میثاق نامه بهرفت (با هدف پیشگیری از تصادفات جاده ایی با رعایت نکات ایمنی) و فضای دوستدار کودک ارائه شد.

او در خصوص طرح دادرس اظهار کرد: این طرح از فعالیت های آموزشی و تربیتی تاثیرگذار و از عرصه‌های پرطرفدار و مورد توجه جوانان داوطلب هلال احمر است که همه ساله در بیش از ۱۰۰ مدارسه در استان ایلام جهت ارتقای توانمندی های علمی و امدادی جوانان جهت حضور در عرصه های خدمات امدادی و عام المنفعه برگزار می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان با اشاره به طرح دادرس ادامه داد: امسال در هفتمین مرحله این مسابقات در ۸ آیتم مختلف پناه گیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی، کنترل خونریزی، پانسمان و بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، اطفا حریق، اسکان اضطراری و در سه سطح شهرستان، استان و کشور برگزار شد و تیم دختران دادرس استان ایلام امسال در مسابقات کشوری علاوه بر کسب رتبه سوم در رشته اطفاء حریق، موفق به کسب جام بشردوستی شدند و تیم دادرس پسران هم در مرحله کشوری موفق به کسب دو مقام دومی در آیتم های اطفا حریق و حمل مصدوم همچنین مقام اول در مسابقه جانبی هفت سنگ و مقام دوم در مسابقه جانبی حمل آب را کسب کردند.

او افزود: اعزام تیم سحر (سامانه حمایت های روانی و اجتماعی پس از بلایا) جوانان هلال احمر به مناطق سیل زده و محروم استان و ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و ورزشی به بیش از 200 نفر از کودکان و نوجوانان مناطق سیل زده که موجی از شادی و نشاط در بین آنها به وجود آمد.

علی اکبری گفت: از دیگر اقدامات جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام اجرای طرح پیمان در زمینه توانمند سازی مناطق کم برخوردار و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در منطقه شهرک شهید کشوری ایلام (سرطاف) است که از ابتدای تیرماه این طرح با ارائه برنامه های فرهنگی، اجتماعی، امدادی و بشر دوستانه ویژه کودکان ، نوجوانان و زنان خانواده های سرطاف توسط جوانان هلال احمر آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان با اشاره به این طرح  عنوان کرد: توزیع ۱۲۰۰ بسته نوشت افزار و لوازم التحریر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در بین ۵ مدرسه از دیگر برنامه های بود که توسط جوانان هلال احمر در منطقه کم برخوردار شهرک شهید کشوری ایلام اجرا شد.

او افزود: تعداد ۱۲۷ نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان جهت حفظ آمادگی و ایجاد توانمندی اعضا برای مشارکت در فعالیت‌های امدادی و ایجاد انگیزه و علاقه بین جوانان به اردوهای کشوری اعزام شدند.

علی اکبری با اشاره به پایان یافتن تابستان و آغاز فصل مدارس و دانشگاه ها ادامه داد: طرح شوق رویش با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان عضو هلال احمر همه ساله درفصل تابستان اجرا می شود که در این طرح فعالیتهایی مختلف آموزشی، بشردوستانه، فرهنگی و اجتماعی برای پرورش توانمندی های جوانان ارائه می شود و لازم به ذکر است که جمعیت هلال احمراستان ایلام موفق به کسب رتبه دوم استانی و دستگاه برتر در غنی سازی اوقات فراغت جوانان در سال ۱۳۹۷گردید.

او با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی خاطر نشان کرد: حضور میلیونی زائران در پیاده روی عظیم اربعین نشان از ارادت مردم کشورمان به اهل بیت و امام حسین(ع) دارد و اعضای جوانان هلال احمر استان برای خدمات رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) آمادگی کامل دارند و این خدمات رسانی تا بازگشت همه زائران از کربلا ادامه دارد.

 

انتهای پیام/با

گزارش عملکرد جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۸

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.