سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش‌های پاییزی چهار شهرستان سیستان و بلوچستان را فرا گرفت

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه‌روز گذشته از نقاط مختلف شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، سراوان و مهرستان گزارش بارندگی دریافت شد که بیشترین بارندگی مربوط به شهرستان سرباز بوده است.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: تا صبح امروز از ۹ ایستگاه بارانسنجی و هواشناسی استان گزارش بارندگی دریافت شده که بیشترین بارش با میزان ۱۵.۵ میلی متر مربوط به رئیس‌آباد سرباز بوده است.

او  ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته از هیچان از توابع نیکشهر و سیرکان از روستا‌های سراوان نیز شش میلی متر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: این بارش‌ها در برخی مناطق منجر به جریان یافتن رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی در برخی معابر شد.

حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی امروز نیز انتظار می‌رود بارش‌ها با شدت بیشتر و گستره وسیع تری در نیمه جنوبی استان ادامه یابد به طوریکه در برخی مناطق منجر به سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگیرفتگی معابر شود.

او با بیان اینکه از ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی می‌توان به رگبار و رعدوبرق و تند بادشدید موقتی اشاره کرد، ادامه داد: توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: انتظار می‌رود همچنان فعالیت این سامانه در استان ادامه داشته باشد. البته اوج فعالیت سامانه بارشی بیشتر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد بود.

انتهای پیام/ع

بارش های پاییزی در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.