سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بند سنگی ملاتی چشمه شیرین دهرود سفلی در دشتستان بهره برداری شد

بند سنگی ملاتی چشمه شیرین دهرود سفلی در شهرستان دشتستان به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بند سنگی ملاتی چشمه شیرین روستای دهرود سفلی با چهار میلیارد ریال اعتبار بر روی رودخانه چشمه شیرین این روستا در شهرستان دشتستان ایجاد شده است.

این طرح با تلاش جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق (ع) و با نظارت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به اجرا در آمد.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در مراسم افتتاح این طرح گفت: بند سنگی ملاتی چشمه شیرین روستای دهرود سفلی از اوایل اسفند پارسال آغاز شد و اواخر خرداد امسال به پایان رسید.

سرهنگ عبدالرضا دشتی افزود: کمک به بالا آوردن آب‌های زیرزمین، استفاده از آب‌های ذخیره شده پشت آب‌بند‌ در زمین‌های کشاورزی و جلوگیری از ورود سیل به روستا از جمله مهم‌ترین اهداف ساخت این سازه به حساب می‌آید.

مسئول معاونت زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق (ع) نیز گفت: کار تحقیقی بند سنگی ملاتی چشمه شیرین روستای دهرود سفلی، در مدت زمان دو  تا سه ماه با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان صورت گرفت.

خسروانی افزود: این سازه، بیش از ۲۰ هزار مترمکعب ظرفیت آبگیری دارد.

همچنین در بالادست بند سنگی ملاتی چشمه شیرین روستای دهرود سفلی، بند سنگی ملاتی که اداره کل منابع و آبخیزداری ساخته قرار دارد، که با توجه به آبگیری کامل آن در پارسال، تبدیل به تالاب شده است.

 حالا دو هزار بچه ماهی با هدف تقویت زیستگاه و همچنین اشتغال آبخیزنشینان، در این تالاب رها شده است.

انتهای پیام/ک

بند سنگی ملاتی چشمه شیرین دهرود سفلی به بهره برداری رسید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.