سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه با تمام ظرفیت آماده پذیرایی از زوار اربعین است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه خسروی یکی از پرقدرت‌ترین مرز‌های کشور‌های است بر آمادگی با تمام ظرفیت استان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : ۱۲۰موکب در ورودی‌های استان آماده پذیرایی و خدمات دهی به زائران اربعین حسینی هستند.

او گفت : خسروی یکی از پرقدرترین مرز‌های کشور ماست. یکی از رسالت‌های مردم این استان میزبانی از زایران اربعین بوده است. بازگشایی خسر وی می‌تواند این گذشته با افتخار را احیا کند.

الهی تبار افزود : امسال با بازگشایی مرز خسروی قرارگاه ستاد اربعین حسینی استقرار پیدا کرد. این قرارگاه در دوبخش هدایت و پشتیبانی اقدام می‌کند. ۱۰کمیته هم پشتیبانی کننده ستاد اربعین هستند. در کشور عراق نیر با مسئولیت سفیر جمهوری اسلامی ایران قرارگاهی شکل گرفته است که در منظریه مستقر شده است.

او افزود : 150 هکتار پارکینگ برای اربعین پیش بینی شده و روکش آسفالت جاده ریخک و تعریض کمربندی قصرشیرین به خسروی در دست اقدام است.

الهی تبار گفت : 5 استان به عنوان استان معین هستند که مسایل زیرساختی را دنبال می‌کنند. یکی از شهرداری‌ها نیز در مرز خسروی برای تامین روشنایی و آب مستقر میشود و مجموعه زیرساختی‌هایی که در اختیار زوار قرا می‌گیرد.

او گفت : ایام اربعین از ۱۳مهر رسما آغاز خواهد شد و از سه راه نصرآباد قصرشیرین تنها خودروی جمعی ورود پیدا خواهند کرد.
امسال تامین اتوبوس و استفاده از ظرفیت ریلی با تقویت بیشتری همراه است.

الهی تبار افزود : موکب در ورودی‌های استان برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی مستقر میشوند و روزانه با نود هزار پرس غذا از زوار پذیرایی خواهد شد.

او افزود : مراسم اربعین صد درصد توسط مردم برگزار میشود و این حرکت مردم بود که مسئولین را وارد کار کرد.

الهی تبار گفت : در طول مسیر زوار اربعین، ۳۰ رستوران و مجتمع‌های خدماتی مجوز دار، ۶۷روستا، ۱۶شهر و ۶۴جایگاه سوخت در مسیر داریم. تقاضا داریم که همگی دهیاران۶۷روستا و شورا‌ها آمادگی لازم را برای پذیرایی از زوار داشته باشند.

او گفت : ستاد عتبات عالیات مسئولیت پذیرش درخواست ایجاد موکب را دارد و بغیر آن به موکبی اجازه فعالیت داده نخواهد شد.

الهی تبار افزود : در مرز خسروی تا ۸۲۰سرویس بهداشتی آماده شده و قرار است ۵میلیون بتر آب آشامیدنی در آنجا ذخیره شود. استان با تمام توان مقدمات و امکانات مناسب را برای پذیرایی از زوار پیش بینی کرده اند.

او افزود : با رایزنی با مسئولان عراق با سفر‌هایی که انجام شده، تردد زوار به شکل کاروانی آغاز شده و پنج استان کاروان‌های زائرین خود را از خسروی به کربلا میفرستند. هم اکنون نیز سفر‌های انفرادی زائرین انجام میشود و در مرز خسروی اتوبوس‌ای عراقی برای انتقال زائران مستقر است.

الهی تبار گفت : راه آهن کرمانشاه خسروی استراتژیک است و ردیف ملی دارد و اعتبار خاصی برای آن در آخرین سفر رئیس جمهور به استان دیده شد. مسیر راه آهن کرمانشاه_خسروی تا اسلام آباد مسیرش را ادامه ادامه داده است. بحث تشکیلات راه آهن در استان هم در حال شکل گیری است .

 

 

انتهای پیام/د

۱۲۰ موکب در ورودی‌های استان آماده پذیرایی و خدمات دهی به زائران اربعین

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.