سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فضای مجازی منبع خوبی برای کسب اطلاعات عمومی نیست

معاون سیاسی امنیتی فرماندار میبد گفت: خانواده‌ها و رسانه با ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی، جامعه را به سمت زندگی سالم و سواد غنی سوق دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علیرضا ابوالحسنی معاون سیاسی امنیتی فرماندار میبد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان میبد، کتاب و کتابخوانی و مطالعه را گنجی ارزشمند خواند و گفت: مطالعه را باید از دوران کودکی نهادینه کرد.

او با بیان اینکه مطالعه باید به صورت عادت در خانواده‌ها رواج پیدا کند، افزود: خانواده‌ها و آموزش و پرورش  مهمترین نقش را در افزایش مطالعه فرزندان برعهده دارند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار میبد گفت: از سوی دیگر رسانه‌ها هم باید با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، جامعه را به سمت زندگی سالم و سواد غنی سوق دهند.

ابوالحسنی گفت: امروزه با پدیده ظهور فضا‌های مجازی و گوشی‌های همراه، سرانه مطالعه در جامعه به شدت روبه کاهش است در حالی که اتکا به اطلاعات فضای مجازی فرار و کم عمق است و منبع خوبی برای کسب اطلاعات عمومی و دانش با محتوا به شمار نمی رود.

او افزود: برای افزایش سرانه مطالعه باید افزایش روش‌های دسترسی مردم به کتاب، همچون ایجاد کتابخانه‌های سیار را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/ی

نقش مهم خاواده ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

برچسب ها: معرفی کتاب ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.