سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در ۲ هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی شعبانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه این آفت در میو‌های سیاه ریشه بخوص هلو و شلیل در فصل تابستان به عنوان محل امن و رشد خود انتخاب می کند و اینکه  مرکبات بخصوص نارنگی‌های زودرس را مورد خسارت قرار می‌هند، گفت: بر این اساس ما مبارزه با این آفت در ۲ هزار هکتار از باغ های استان آغاز کردیم.

او افزود: استفاده از انواع تله‌های جلب کننده فرمونی و انواع سموم از کلیه ابزار‌ها و امکانات موجود در شهرستان به منظور مبارزه و مهار این آفت بکار گرفته شد تا با آموزش به کشاورزان و باغداران این آفت را کنترل کنیم.

شعبانی گفت: انجام عملیات ردیابی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای توسط ۴ اکیپ ردیابی بخش دولتی مستقر در این مدیریت و مراکز خدمات با همکاری کارشناسان ناظر حفظ نباتات در زمان حضور آنان و ۲ شرکت خدمات فنی مشاوره‌ای و سه شرکت تعاونی تولید و کلینیک گیاهپزشکی مستقر در شهرستان و کلیه نیرو‌های تحت پوشش در بخش خصوصی در دست اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار افزود: آفت مگس میوه مدیترانه‌ای با دامنه میزبانی وسیع آن یکی از آفات مخرب محصولات زراعی و باغی با تهدیدی جدی برای این محصولات علی الخصوص مرکبات منطقه طی چند سال اخیر محسوب می‌گردد.

شعبانی گفت: مدیرجهاد کشاورزی جویبار سطح باغ‌های جویبار را ۵ هزار هکتار عنوان کرد.

انتهای پیام/س

مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در ۲ هزارهکتارازباغ‌های جویبار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.