سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنایه سنگین وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا

«سرگئی لاوروف» پس از آنکه در پی کارشکنی‌های آمریکا در خصوص صدور روادید برای سفر هیئت روسیه به نیویورک، در نشست سازمان ملل حضور یافت، به آمریکا کنایه زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این موضوع که آمریکا از صدور روادید برای برخی اعضای هیئت روسی به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خودداری کرد، به واشنگتن کنایه زد و به صورت کاملا طعنه‌آمیز از این کشور تشکر کرد.

وی گفت: خوشحالم که فرصتی برای حضور در نشست نیویورک پیدا کرده‌ایم. خوشحالم که برخلاف سایر اعضای هیئت روسی، از آمریکا روادید گرفتم. واشنگتن در این موضوع خیلی محتاطانه رفتار کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین پیش از این اعلام کرد کوتاهی آمریکا در صدور روادید برای برخی اعضای هیئت روسیه به منظور حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مستلزم واکنش و پاسخ شدید مسکو و سازمان ملل متحد است.

وزارت امور خارجه روسیه این اقدام را نقض تعهدات بین‌المللی آمریکا خواند.

وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش هم در چارچوب اقدامات خصمانه خود علیه کشورمان،  از صدور روادید برای شماری از اعضای هیئت ایرانی که قصد شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را داشته‌اند، خودداری کرد. (بیشتر بخوانید

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه چندی پیش اعلام کرد به سبب مزاحمت‌هایی که آمریکا برای دیپلمات‌های خارجی از جمله در صدور روادید ایجاد می‌کند، مسکو ممکن است پیشنهاد انتقال دفتر مرکزی این سازمان را ارائه کند. (بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۲۱:۰۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
دیپلماتهایی که به سازمان ملل میرن // روادیدشان باید از طریق سازمان ملل صادر بشه نه از طریق امریکا
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
آمریکا کشور امنی برای نماینده های کشور های مختلف نیست چرا سازمان ملل باید اونجا باشه