سخنگوی کرملین اقدام خصمانه آمریکا در خصوص صادر نکردن روادید برای برخی اعضای هیئت روسیه در سفر به نیویورک را مستلزم پاسخ دانست.

کرملين کوتاهی آمريکا در صدور رواديد برای برخی اعضای هيئت روسيه را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد کوتاهی آمریکا در صدور روادید برای برخی اعضای هیئت روسیه به منظور حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مستلزم واکنش و پاسخ شدید مسکو و سازمان ملل متحد است.

وی همچنین افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه در روسیه مذاکراتی را با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا برگزار خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد آمریکا برای اعضای هیئت اعزامی روسیه به مجمع عمومی سازمان ملل متحد روادید صادر نکرده است.

وزارت امور خارجه روسیه این اقدام را نقض تعهدات بین‌المللی آمریکا خواند.

وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش هم در چارچوب اقدامات خصمانه خود علیه کشورمان،  از صدور روادید برای شماری از اعضای هیئت ایرانی که قصد شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را داشته‌اند، خودداری کرد. (بیشتر بخوانید

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه چندی پیش اعلام کرد به سبب مزاحمت‌هایی که آمریکا برای دیپلمات‌های خارجی از جمله در صدور روادید ایجاد می‌کند، مسکو ممکن است پیشنهاد انتقال دفتر مرکزی این سازمان را ارائه کند. (بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار