سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار چهار قطعه تمبر یادبود توسط شرکت ملی پست

شرکت ملی پست با همکاری شورای تمبر در راستای گسترش فرهنگ تمبر، چهار قطعه تمبر یادبود چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ملی پست با همکاری شورای تمبر  به مناسبت سال نو و برگزاری جشن‌های نوروز، یادبودی را در قالب تمبر یک قطعه‌ای به ابعاد ۶۵ در ۹۰ میلی متر و با ارزش ۱۲۰۰۰ ریال و تیراژ ۷۰۰۰۰ سری با عنوان "جشن جهانی نوروز ۹۸" چاپ و منتشر کرد.

در طراحی این تمبر از تصویر یک تابلوی مینیاتوری قدیمی استفاده شده که نام هنرمند آن تاکنون مشخص نشده است. خوشنویسی حاشیه طرح اثر استاد سلطانعلی مشهدی است و اکنون در کتابخانه ملی نگهداری می‌شود.

همچنین با همکاری شورای تمبر، تمبر یادبود "چوگان ورزش کهن ایرانی" به صورت یک قطعه‌ای به ابعاد ۶۵ در ۴۵ میلی متر و با ارزش ۱۸۰۰۰ ریال منتشر شد.

در طراحی این تمبر که توسط آتلیه شورای تمبر با تکنیک گرافیک کامپیوتری طراحی و اجرا شده است از تصویر تابلوی نقاشی اثر استاد حسین بهزاد که هم اکنون در موزه بهزاد مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نگهداری می‌شود استفاده شده است.

به مناسبت دوم اکتبر، سالروز تولد ماهاتما گاندی رهبر فقید هندوستان که روز جهانی صلح و بدون خشونت نام گرفته است شرکت ملی پست به پیشنهاد بخش فرهنگی سفارت هندوستان در تهران و با همکاری شورای تمبر اقدام به چاپ و انتشار تمبر یادبود "یکصد و پنجاهمین سالروز تولد گاندی" در قالب مینی شیت یک قطعه‌ای به ابعاد ۶۳۱ در ۱۳۲ میلی متر و ارزش ۱۸۰۰۰ ریال با تیراژ ۸۰ هزار سری کرد.

در طراحی این تمبر که توسط آتلیه شورای تمبر با تکنیک گرافیک کامپیوتری طراحی و اجرا شده از تصویر گاندی، چرخ ریسندگی به عنوان نماد استقلال و نمایی از بنای تاریخی تاج محل استفاده شده است.

تمبر یادبود "جشن گلاب گیری" دیگر تمبری است که شرکت ملی پست با همکاری شورای تمبر اقدام به چاپ و انتشار آن در قالب تمبر یک قطعه‌ای به ابعاد ۶۵ در ۴۵ میلی متر و ارزش ۱۸۰۰۰ ریال با تیراژ هشتاد هزار سری کرده است.

در طراحی این تمبر که توسط آتلیه شورای تمبر با تکنیک گرافیک کامپیوتری طراحی و اجرا شده است از تصاویر باغ گل محمدی و زنان بومی با لباس محلی و وسائل مخصوص گلاب گیری استفاده شده است.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: پست ، هندوستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.