سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاجی در دیدار با اسد:

تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه نشانه همکاری موفقیت‌آمیز تهران، مسکو و دمشق است

دستیار ارشد ظریف تشکیل کمیته قانون اساسی را به بشار اسد تبریک گفت و بر عزم ایران به حل بحران سوریه از طریق سیاسی تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی روز گذشته در دمشق با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

او در این دیدار، با اشاره به تلاش‌های سه کشور ضامن روند آستانه، در خصوص تشکیل کمیته قانون اساسی، نهایی شدن آن را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با ارائه توضیحاتی در خصوص پنجمین اجلاس سران آستانه در آنکارا، بر عزم ایران همچون گذشته در کمک به حل و فصل بحران سوریه از طریق سیاسی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار با اشاره به هماهنگی دمشق با تهران و مسکو اظهار کرد: کمیته قانون اساسی سوریه با وجود همه مشکلاتی که حامیان تروریسم ایجاد کردند، تشکیل شد و این نشانه همکاری موفقیت‌آمیز ما بود.

دستیار ارشد وزیر امور امور خارجه در ادامه دیدار‌های خود در دمشق با «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه و برخی دیگر از مقامت بلند پایه آن کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.


بیشتر بخوانید:اسد: کمیته قانون اساسی با هماهنگی ایران، سوریه و روسیه تشکیل شد 


طرفین در این دیدار‌ها بر تداوم مشورت‌های دو کشور برای حل و فصل کامل بحران سوریه تأکید کردند.

خاجی پیش از حضور در سوریه، به لبنان سفر کرده بود و در محل سفارت ایران در بیروت با گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و همچنین مقامات ارشد لبنانی دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

دیدار خاجی و بشار اسد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.