سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سران رژیم صهیونیستی در تشکیل کابینه عاجزند آن‌وقت حرف از قلدری می‌زنند

العالم گزارش داد ناتوانی رژیم صهیونیستی در حل و فصل مسائل مربوط به تشکیل کابینه باعث تشدید بحران در سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، دشواری تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی یا به سزارین (جراحی) منجر می‌شود یا برگزاری انتخابات سوم را در پی خواهد داشت.

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد مامور تشکیل کابینه جدید روز چهارشنبه مشخص خواهد شد. در حالی که ۵۵ تن از اعضای کنست بنیامین نتانیاهو و ۵۴ تن بنی گانتس را برای نخست‌وزیری پیشنهاد کرده‌اند، این دو نفر برای کسب حمایت لازم جهت تشکیل کابینه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

خبرنگار این شبکه در کرانه باختری در گزارشی با اشاره به این که رئیس رژیم اشغالگر چهارشنبه آینده اسم مامور تشکیل کابینه جدید این رژیم را اعلام خواهد کرد که احتمالا بنیامین نتانیاهو خواهد بود، افزود: نتانیاهو که پس از شکست اخیر در انتخابات به خوبی به دشواری تشکیل کابینه جدید واقف است تلاش کرد با دعوت از گانتس برای تشکیل کابینه وحدت، دست به فریبکاری جدیدی بزند که بنی گانتس رئیس حزب «آبی سفید» چنین پیشنهادی را رد کرد.


           بیشتر بخوانید:


«علیان الهندی» کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت: ”به نظر می‌رسد حزب لیکود حمایت ۵۵ نماینده و حزب «آبی سفید» حمایت ۵۴ نماینده را به دست آورده است. این بدان معناست که نتانیاهو شانس بیشتری برای تشکیل کابینه دارد.“

در ادامه گزارش آمده است: در پی اعلام مخالفت اعضای حزب تجمع عربی با شرکت در رایزنی‌ها با ریولین برای توصیه به انتخاب گانتس برای نخست وزیری، به نظر می‌رسد فهرست مشترک عربی دچار دودستگی شده است. حتی نخبگان فلسطینی در کرانه باختری نیز دیدگاه‌های مختلفی دارند. برخی از آن‌ها معتقدند کاری که فهرست مشترک عربی کرده است به عنوان اقدامی برای رهایی از دست نتانیاهو طبیعی است، اما برخی دیگر معتقدند سیاست‌های بنی گانتس در قبال اعراب با سیاست‌های نتانیاهو در این باره تفاوتی ندارد.

«سعد نمر» نویسنده و کارشناس سیاسی گفت: ”این که فهرست مشترک عربی می‌گوید برای کنار زدن نتانیاهو تلاش می‌کند درست است زیرا توصیه به انتخاب گانتس برای تشکیل کابینه به معنای حمایت از حزب وی نیست. “

در پایان گزارش با اشاره به این که ناتوانی رژیم صهیونیستی از حل و فصل این رقابت باعث تشدید بحران می‌شود، آمده است: همه در اسرائیل می‌دانند تشکیل کابینه جدید به معنای قدم گذاشتن در مسیر دشواری است که یا به سزارین (جراحی) منتهی می‌شود یا برگزاری انتخابات سوم را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.