سران حزب لیکود و ائتلاف سفید و آبی اولین نشست تشکیل کابینه ائتلافی در سرزمین‌های اشغالی را برگزار کردند.

نشست نتانیاهو و گانتس برای تشکیل کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود و بنی گانتس، رئیس ائتلاف سفید و آبی در حال برگزاری اولین نشست مشترک خود به منظور تشکیل کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی هستند.

سران دو حزب لیکود و حزب مخالف آن ائتلاف آبی و سفید در تلاش هستند تا گفت‌وگو‌هایی را به منظور تشکیل کابینه ائتلافی رژیم صهیونستی صورت دهند. نتانیاهو روز دوشنبه در مقر رئیس رژیم صهیونیستی به منظور بررسی موضوعات مربوط به تشکیل کابینه ائتلافی با گانتس دیدار کرد. پس از نشست دیروز نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی به سران احزاب راستگرا اطمینان خاطر داد که به تعهدات خود همچنان پایبند است.

ائتلاف آبی‌وسفید و حزب لیکود به ترتیب ۳۳ و ۳۲ کرسی در کنست (پارلمان) کسب کرده‌اند و هر یک از آن‌ها برای کسب حداکثر به منظور تشکیل کابینه به حمایت حزب «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتونا» با ۸ کرسی نیاز دارند. گفته می‌شود شانس نتانیاهو برای جلب حمایت این حزب پایین‌تر است.

پیش از این دیلی تلگراف گزارش داد وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارند تا نخست‌وزیر را برکنار کرده و مسیر را برای تشکیل آنچه کابینه وحدت ملی خوانده شده، هموار کنند.

اسپوتنیک دیروز گزارش داد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اکثریت آراء احزاب برنده در انتخابات پارلمانی را به دست آورد و مامور تشکیل کابینه جدید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار