سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ۱۵ موکب جهادی در مسیر زائران اربعین

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت : ۱۵ موکب جهادی در مسیر زائران اربعین حسینی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسین قبادی بصیر مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از ایجاد موکب و خدمات رسانی بیش از ۱۵ گروه جهادی به زائران اربعین حسینی امسال خبر داد و گفت : این گروه ها در نقاط مختلف استان و مسیر زائران از کنگاور تا مرز خسروی موکب هایی را دایر می کنند.

او گفت : تمرکز ما در سال های گذشته روی مسیری بود که به سمت مرز مهران می رفت اما با بازگشایی مرز خسروی امسال تمرکزمان روی همین مسیر کنگاور تا قصرشیرین و مرز خسروی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: کارهای مقدماتی راه اندازی ۱۵ موکب در مسیر مذکور انجام شده و گروه های جهادی به زائران اربعین حسینی امسال ارائه خدمت خواهند داشت.

این مسئول افزود: برآورد ما این است که با توجه به ظرفیتی که ایجاد کرده اند، بیش از ۲۰۰۰ نفر روز جهادگر در این مدت به فعالیت و ارائه خدمات بپردازند.

 قبادی بصیر از توزیع وعده های غذایی در قالب موکب های مذکور بین زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: برآورد ما این است که روزانه بیش از ۵۰ هزار پرس غذا و میان وعده بین این زائران توزیع شود همچنین توزیع شربت، آب و چای نیز در قالب این موکب ها انجام می شود.

او از انجام اقدامات فرهنگی در این موکب ها خبر داد و گفت: در حوزه اسکان نیز گروه های جهادی ما و موکب هایشان فعال هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: بزرگ ترین موکب ما در حوزه اسکان برای زائران اربعین حسینی در قصرشیرین فعال خواهد شد و ظرفیت اسکان و خدمات دهی به ۵ هزار نفر در روز را خواهد داشت.

این مسئول گفت: یکی از محورهای خدمات رسانی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه قطعا در حوزه ارائه خدمات درمانی و پزشکی رایگان به زائران است که تدابیر آن هم انجام شده و در طول مسیر این خدمات ارائه خواهد شد.

 قبادی بصیر با بیان اینکه این موضوع یکی از الزامات است، گفت: حتما این اقدام انجام می شود و مقدمات آن نیز شکل گرفته است.

او افزود: قطعا ایجاد یک بیمارستان صحرایی در مرز خسروی نیز جزو وظایف ما است و کارهای آن نیز انجام خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: در طول مسیر هم به عنوان خدمات سلامت، پزشکانی در موکب ها خواهند بود و ارائه خدمت رایگان می کنند اما امکانات بیمارستانی در مراکز درمانی و بیمارستان ها وجود دارد .

 

 

انتهای پیام/د

فعالیت ۲۰۰۰ نفر روز جهادگر در ایام اربعین

برچسب ها: بسیج ، سپاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.