سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استولتنبرگ: ناتو به دنبال جنگ سردی دیگر با روسیه نیست

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مدعی شد علی رغم نقض آشکار معاهده منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان برد از سوی روسیه، ناتو به دنبال جنگ سردی دیگر با این کشور نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: «علی رغم نقض معاهده منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان برد از سوی روسیه، ما به دنبال جنگ سردی دیگر با این کشور نبوده و قصد نداریم موشک‌های هسته‌ای جدیدی در اروپا مستقر کنیم.»

استولتنبرگ گفت: «از سال ۲۰۱۶ تا پایان سال بعد، متحدان ناتو ۱۰۰۰ میلیارد دلار به بودجه‌های دفاعی خود اضافه کرده اند، و این یعنی یک دوره چهار ساله.»

دبیر کل ناتو افزود: «روسیه به طور آشکار معاهده (معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان برد) را نقض می‌کند؛ بنابراین روسیه مسئول فروپاشی معاهده است. ما آشکارا از جانب ناتو اعلام کرده ایم که ما باید از داشتن یک عامل بازدارنده معتبر و نیروی دفاعی اطمینان داشته باشیم، به ویژه در دنیایی که این معاهده وجود نداشته باشد و موشک‌های بیشتری از روسیه در اروپا مستقر باشد، اما ما کاری را که روسیه می‌کند نمی‌کنیم. ما قصد نداریم موشک‌های هسته‌ای جدیدی در اروپا مستقر کنیم. ما سنجیده عمل می‌کنیم، ما هماهنگ عمل می‌کنیم و به نقض معاهده از سوی روسیه پاسخی هماهنگ می‌دهیم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.