سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۱۵هزار تن گردو از ۱۲هزار و ۵۰۰ هکتار باغ در استان/لرستان در جایگاه هفتم تولید گردو در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود از سطح ۱۲هزار و ۵۰۰ هکتار باغ در استان ۱۵هزار تن گردو برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود از سطح ۱۲هزار و ۵۰۰ هکتار باغ در استان ۱۵هزار تن گردو برداشت شود.

بازدار  اظهار داشت: لرستان یکی از استان‌های مستعد در توسعه زیر بخش باغبانی بوده که دارای اقلیم متنوعی از مناطق گرم، معتدل و سرد سیری است که شرایط بسیار مناسبی برای توسعه باغات از انواع ارقام است.

او بیان کرد: سطح زیر کشت باغات استان لرستان حدود ۵۰ هزار هکتار می‌باشد که حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت گردو اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: در حال حاضر هفت هزار هکتار از باغات گردوی لرستان در مرحله باروری، بهره برداری و تولید قرار دارند.

بازدار ادامه داد: پیش بینی می‌شود از این سطح بارور حدود ۱۵ هزار تن گردو برداشت شود.

او گفت: متوسط عملکرد باغات گردوی لرستان بین ۲ تا ۲ و نیم تن در هکتار می‌باشد که امسال هم از وضعیت مطلوب و با کیفیتی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: تعداد بهره‌برداران و گردوکاران استان بیش از ۱۵ هزار خانواده بوده و ارزش محصولات تولیدی گردوکاران لرستان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.

بازدار گفت: به منظور بهره برداری مطلوب و بهینه از باغات گردو لرستان به دنبال اصلاح و بهینه کردن باغات موجود می‌باشیم، در واقع در حال گذار از تولید گردو بذری به سمت تولید گردوی پیوندی با ارقام پتانسیل تولید بالا هستیم.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه سرمازدگی باغات گردو لرستان شایع است، کاشت ارقام پیوندی باعث افزایش تولید و مقاوم در برابر سرمازدگی شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: سال گذشته بیش از پنج هزار اصله گردوی پیوندی در سطح استان توزیع شد و این اقدامات اصلاحی باغات گردو از لحاظ رقم، آبیاری و تغذیه باعث می‌شود میانگین تولید گردوی لرستان از رقم فعلی ۲ تا ۲و نیم تن در هکتار به بیش از چهار تن در هکتار برسد.

بازدار ادامه داد: امکانات مناسبی برای برداشت مکانیزه گردو در نظر گرفته شده است، تعاونی گردوکاران در استان تشکیل شده و روند کیفی کردن باغات گردو استان روند مثبت و مفیدی دارد.

او گفت: استان لرستان با تولید سالانه نزدیک به ۱۵ هزار تن گردو در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ر

پیش‌بینی برداشت ۱۵ هزار تن گردو در لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.