سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدادادیان خبر داد؛

معدوم سازی بیش از ۲۶ هزار کیلوگرم فراورده گوشتی فاسد و غیر مجاز

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه از کشف و معدوم سازی ۴۰ تن مواد غذایی فاسد تاریخ مصرف گذشته و غیر مجار در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،از کشف و معدوم سازی ۴۰ تن مواد غذایی فاسد تاریخ مصرف گذشته و غیر مجار در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان ۲۶ هزار و ۳۴۳ کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی بود که با حضور کارشناسان دامپزشکی معدوم سازی و ۳ هزار و ۱۳۰ لیتر نیز نوشیدنی‌های غیر مجاز معدوم شد.

او گفت: در ۶ ماهه سال اول از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ۳۲ هزار و ۲۳۸ بازدید انجام شد که با وجود ۱۰ هزار و ۷ مورد مرکز عرضه مواد غذایی حدودا هر دوماه یکبار از همه مراکز بازدید شده است.

خدادادیان گفت: هم چنین از ۵ هزار  اماکن عمومی مانند مساجد پارک‌ها مدارس آرایشگاه‌ها ۹ هزار مورد بازرسی صورت گرفته است.

او  در خصوص بررسی کیفیت آب سطح شهر و روستا بیان کرد: هزار و ۸۶۸ مورد نمونه برداری اب  از لحاظ کیفیت و کنترل میکروبی و ۱۰۰ مورد نیز از لحاظ شیمیایی و وجد نیترات انجام شد.

به گفته این کارشناس بهداشت ۴ روستا در شهر کرمانشاه در خصوص سبزی کاری‌های غیر مجاز شناسیایی شد و در‌ای بازرسی ۱۵ هکتار  سبزی الوده و غیر مجاز معدوم شد و ۱۲ کشاورز نیز به دلیل ابیاری سبزی‌ها با فاضلاب  برخورد قضایی شدند.

او با اشاره به فعالیت ۷۳ بازرس در شهر کرمانشاه گفت: هزار و ۷ مورد  نانوایی در سطح شهر کرمانشاه بازدید کردند که ۳ مورد نانوایی به علت استفاده از مواد بسیار خطرناک بلانکیت  پلمب و قطع سهمیه شدند و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

خدادادیان بیان کرد: ۴۱۷ مورد بازرسی از  عرضه مواد غذایی و نانوایی‌ها انجام شد که ۲۷۲ مورد اخطار پلمب صاد و ۲۰۰ مورد ان منتج به پلمب شد و ۷۲ مورد نیز در ظرف ۴۸ ساعت مواد اخطار برطرف کردند و با تعهد  به فعالیت برگشتند.

او افزود: در این مدت ۴۳۲  اخطار بهسازی مکان صادر شد که ۳۰۰ مورد از این مکان‌ها به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گفته این مقام مسئول با تجهیزات قابل حمل نیز ۲۰ هزار و ۷۵۲ مورد سنجش  شامل تست روغن تست نمک  جوش شیرین تست وسایل انجام شده است.

انتهای پیام/ز

کشف و معدوم سازی ۴۰ تن مواد غذایی فاسد تاریخ مصرف گذشته

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.