سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اهدای بیش از ۱۶۱ هزار واحد خون در ۶ ماه اول سال/ ۱۲ درصد از اهداکنندگان گروه‌ خونی منفی دارند

مدیر مرکز انتقال خون استان تهران گفت: در ۶ ماه اول امسال بیش از ۱۶۱ هزار واحد خون در مراکز انتقال خون سطح استان تهران اهدا شده است.

محمد حسین طباطبایی مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو  با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان مراجعات به مراکز انتقال خون استان تهران در ۶ ماهه اول سال ۹۸ اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۰۰ هزار نفر برای اهدای خون خود به مراکز مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۱ هزار و ۱۴۸ خون و فرآورده‌های خونی اهدا شده است.

او ادامه داد: از میان ۱۶۱ هزار اهدا کننده ۱۷۸ درصد از افراد برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده‌اند و ۱۲ درصد از افراد هم گروه خونی منفی داشتند.
 
طباطبایی با اشاره به اینکه بانوان سهم ۴ درصدی در اهدای خون طی ۶ ماه اول سال ۹۸ داشته‌اند، تاکید کرد: در ۶ ماه اول سال ۹۸، ۹ هزار ۹۷۵ واحد پلاسما و ۴ هزار و ۹۷۶ پلاکت در سطح استان تهران اهدا شده است و امیدوارم میزان اهدای خون و فرآورده‌های خونی طی ۶ ماهه دوم سال افزایش پیدا کند.

یشتر بخوانید: قطره‌های خون زیباترین هدیه به شکرانه سلامتی

مدیر کل انتقال خون استان تهران یادآوری کرد: به مردم توصیه می‌کنم که در تمام طول سال اقدام به اهدای پلاکت کنند، زیرا طول عمر پلاکت در حدود ۳ روز است و این در حالی است که چنین  فرآورده‌ای برای بیماران سرطانی بسیار ضروری است.
 
انتهای پیام/

آخرین جزئیات از اهدای خون در نیمه اول سال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.