سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر نماینده سازمان جهانی گردشگری به کرمانشاه/صدور مجوز خانه مسافرها در اربعین در کوتاهترین زمان

️مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری استان کرمانشاه گفت: مسیر عتبات عالیات در استان کرمانشاه یکی از اصلی ترین مسیرهای تاریخی استان با آثار تاریخی بسیار فاخری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  امید قادری  با بیان اینکه ستاد اربعین در اداره کل تشکیل شده است، توزیع نقشه های گردشگری و تخفیف ۵۰ درصدی اماکن اقامتی، ایجاد بازارچه های صنایع دستی و سوغات و آماده سازی مراکز پذیرایی مسیر در دستور کار است.


او بیان کرد: ۴۲۰۰ تخت در استان آماده اسکان زائران اربعین است در شهر قصرشیرین ۹ هتل با ۱۰۰۰ تخت آماده است و ️۱۵۰ واحد پذیرایی بین راهی در مسیر آماده پذیرایی از زائران هستند و در حال نظارت و بازدید از این اماکن هستیم.

ق️ادری ادامه داد: با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان بسته های گردشگری در اختیار کاروانها قرار خواهد گرفت تا در اختیار زائرین قرار گیرد️ما متولی ورود گردشگران به استان هستیم در بحث خسروی تمرکز ما بر روی گردشگران عراقی است.

ا️و افزود: معرفی استان در بحث اربعین به عنوان یک فرصت بسیار مناسب مورد توجه قرار خواهد گرفت️در بازدیدی که از هتل های قصر شیرین داشتم شرایط بسیار مناسب است و این امکانات در همه مرزهای ایران بینظیر است ️اگر مردم قصرشیرین بخواهند از امکانات خانه مسافر در این شهر استفاده کنند، آماده صدور مجوز در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم.

ق️ادری گفت: سه نقطه برای غرفه های صنایع دستی و سوغات در نظر گرفته شده است که در مسیر برگشت، در داخل خود شهر قصر شیرین و در کربلا در صورت صدور مجوزهای لازم در دستور کار قرار دارد.

️او بیان کرد: طی هفته های آتی نماینده سازمان جهانی گردشگری برای ارزیابی به استان می آید تا تفاهم نامه ای برای برگزاری اجلاس رویداد ۲۰۲۰ امضاء شود.

ق️ادری ادامه داد: رونمایی لوگو، برگزاری کارگاه های مختلف و برنامه ریزی برای توسعه بوم گردی ها و شناسایی نیاز های روستاهای هدف در دست اقدام استپیش رویدادهای ۲۰۲۰ از جمله جشنواره ملی لیموی قصرشیرین را در دستور کار داریم.

ا️و گفت: با توجه به دستور و تاکید استاندار همه دستگاه ها باید با رویکرد گردشگری و در راستای رویداد ۲۰۲۰ اعتبارات هزینه شود️برخی از فرمانداران با ما همراه بوده اند و توسعه گردشگری را به صورت ویژه تری دیده اند ️ما متولی برنامه های گردشگری هستیم و نقش دبیرخانه را ااریم اما به لحاظ اقدامات اجرایی و عمرانی سایر دستگاه ها باید پای کار بیایند.

ق️ادری بیان کرد: کرمانشاه باید آرایش گردشگری به خود بگیرددر استان هایی که رویدادهای بین المللی داشته اند رکن اساسی اسپاسرینگ شهرداری ها و بخش خصوصی بوده اند️شهرداری کرمانشاه شفاها به ما گفته اند در کنار ما هستند اما هنوز برنامه مشخص و یا جلسه خاصی برای این موضوع برگزار نشده است.

او افزود: بارها برای ساماندهی و تعیین تکلیف نقش برجسته آنوبانی نی و مدرسه جانبی مکاتبه کرده ایم اما هنوز منجر به نتیجه نشده است. آماده تبدیل ساختمان مدرسه به سایت موزه هستیم.

انتهای  پیام/ز



کرمانشاه در تدارک پذیرایی از زوار اربعین حسینی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.