سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران خبر داد؛

وضیعت آلودگی هوای تهران در روز جهانی بدون خودرو بدتر از همیشه بود

صدراعظم نوری گفت: وضیعت آلودگی هوای تهران در روز جهانی بدون خودرو بدتر از روزهای گذشته بود و این نشان دهنده عدم پایبندی ما به این روز است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای شهر تهران در همایش روز جهانی بدون خودرو و پیوستن ایران به کمپین حمل و نقل پاک گفت: تلاش می‌کنیم تا برنامه‌هایی برای زیست بهتر شهروندان در پایتخت در نظر گرفته و اجرا شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: روز‌های ملی و جهانی در تقویم تنها در حد نامگذاری یک روز هستند و آن هم به صورت تشریفاتی در تصمیم گیری‌های کلان نقش دارد.

صدراعظم نوری گفت: برای مثال ما در تقویم روز بدون کیسه پلاستیکی، روز جهانی بدون دخانیات و یا مثلاً روز نفی خشونت داریم که همه این‌ها به واسطه اهمیت این موضوعات نامگذاری شده‌اند و متاسفانه در ایران به شکل یک روز تشریفاتی در آمده‌اند.

او با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌ها موفق شدند با دعوت از آحاد مختلف جامعه و پیوستن به کمپین‌های مختلف اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دهند، تصریح کرد: در ایران روزانه ۳ هزار تن پلاستیک مصرف می‌شود و این نشان می‌دهد ما فقط اسم روز جهانی بدون پلاستیک را گرامی داشته‌ایم و اقدامی عملی برای آن انجام نداده‌ایم.

صدر اعظم نوری با اشاره به مرگ و میر‌های ناشی از آلودگی هوا گفت: ما برای کاهش آلودگی هوا چاره‌ای جز کاهش استفاده از خودرو نداریم و این همان مسیری است که به صورت عملی ۵۰ کشور به سمت آن رفته‌اند.


بیشتر بخوانید: تخفیف ۲۰ درصدی برای ارائه خدمات به تاکسی‌های دارنده معاینه فنی برتر


عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: کسانی که می‌گویند استفاده از دوچرخه در کاهش آلودگی نقشی ندارد، باید بدانند که براساس مطالعات انجام شده میزان آلودگی هوا در روز بدون خودرو کاهش چشمگیری داشته است.

صدراعظم نوری تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد تنها در یک شهری مثل لندن ۹ هزار نفر به واسطه آلودگی هوا فوت کردند و همین امر باعث شد تا شهرداری لندن به فکر کاهش استفاده از خودرو بیفتد.

او خاطر نشان کرد: وضیعت آلودگی هوای تهران در روز جهانی بدون خودرو بدتر از روزهای گذشته بود و این نشان دهنده عدم پایبندی ما به این روز است.

انتهای پیام/

توضیحات عضو شورای شهر تهران درباره روز جهانی بدون خودرو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.