پورسیدآقایی از بهره‌مندی ۴ هزار نفری شهروندان تهرانی از دوچرخه‌های اشتراکی خبر داد.

بهره‌مندی ۴ هزار نفری شهروندان تهرانی از دوچرخه‌های اشتراکی/ لزوم ایجاد محدودیت‌ استفاده از خودرو شخصی برای کاهش آلودگی هوابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست روز جهانی بدون خودرو و پیوستن ایران به کمپین بین‌المللی حمل‌ونقل پاک، با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا، گفت: در ۲ محور برنامه‌ریزی خود را برای کاهش آلودگی هوا انجام دادیم که یکی از آن‌ها توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش استفاده شهروندان از خودرو شخصی بود.

او با اشاره به اینکه از سال گذشته تا به امروز میزان ظرفیت مترو ۵۴ درصد افزایش پیدا کرد، گفت: با افزایش ۵۴ درصدی میزان ظرفیت مترو، فاصله رسیدن قطار‌ها از ۶ و نیم دقیقه به ۲ و نیم دقیقه کاهش پیدا کرده است و در کنار آن نیز سیاست استفاده شهروندان از دوچرخه به بار نشست و دوچرخه‌های اشتراکی نسل چهار مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به آمار استفاده شهروندان از دوچرخه‌های اشتراکی، گفت: امروز از آنچه که در گذشته در حوزه استفاده شهروندان از دوچرخه صفر بودیم، به بهره‌مندی ۴ هزار نفری شهروندان از دوچرخه‌های اشتراکی رسیدیم که در مناطق مرکزی پایتخت تردد می‌کنند، اگرچه این عدد باتوجه به جمعیت ما کم است، اما شروع افتخارآمیزی بود که از صفر شروع کنیم و به ۴ هزار سفر برسیم.

پورسیدآقایی ادامه داد: در ۸ ماه اجرای این طرح (دوچرخه‌های اشتراکی) از آزادسازی ۱۴ تن کربن در هوای پایتخت جلوگیری کردیم که امیدواریم این آمار به هزاران تن برسد.

او تصریح کرد: در کنار توسعه حمل‌ونقل عمومی و پیاده‌روی باید همزمان محدودیت‌هایی را برای خودرو‌ها وضع کنیم که ما در کنار افزایش ظرفیت مترو، در حال حاضر شاهدیم که تنها ۵ درصد میزان درخواست سفر رشد کرده است و این به ما نشان می‌دهد شعار حل مشکل تهران از طریق توسعه حمل‌ونقل عمومی کافی نیست و باید محدودیت‌های استفاده شهروندان از خودرو‌های شخصی را نیز ایجاد کنیم.


بیشتر بخوانید: پیوستن به کمپین بین‌المللی حمل‌ونقل پاک باعث ارتقاء رتبه تهران می‌شود


معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: مسیر توسعه بزرگراه‌های پایتخت را متوقف کردیم، زیرا توسعه بزرگراه‌ها اقدامی درست نبود و امروز در دنیا جایگاهی ندارد که بخواهیم تعریف خیابان را انجام دهیم.

پورسیدآقایی در این باره، افزود: طرح تعریف خیابان کرمان جزء مواردی بود که از سوی مدیریت شهری لغو شد، زیرا اعتقاد ما این است تعریف خیابان‌ها مشابه بزرگراه‌سازی است.

او با اشاره به خیابان کامل، گفت: خیابان کامل خیابانی است که تمام حالت‌های حمل‌ونقل در آن دیده شود که یکی از آن‌ها حمل‌ونقل عمومی و دیگری پیاده‌راه و در آخر نیز حمل‌ونقل دوچرخه و خودرو شخصی است که طبق برنامه ۵ ساله مصوب، هر ساله باید یک خیابان در مناطق پایتخت به طور کامل بازطراحی شود و این جزء سیاست‌های ما به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

توضیحات شهرداری تهران درباره میزان مشارکت شهروندان در استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار