سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر منابع آب تهران بزرگ مطرح کرد؛

برخورد جدی با تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی/انسداد ۹ حلقه چاه غیرمجاز در تهران

نیکنام گفت: طی هفته گذشته ۹ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد که این امر از برداشت سالانه ۱۴۸ هزار متر مکعب آب جلوگیری می کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو، علیرضا نیکنام گفت: با تلاش کارشناسان حقوقی، همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی یک هفته گذشته ۹ حلقه چاه غیرمجاز در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۳۳۳ متر و دبی ۷.۵ لیتر برثانیه پر و از حیز انتفاع خارج شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین طی این مدت در بخش آب‌های سطحی هفت مورد صدور اخطاریه تصرف غیرمجاز در بستر رودخانه انجام و در بخش آب‌های زیرزمینی، ۶ مورد کنترل و بهره‌برداری، ۱۷ مورد چاه غیرمجاز شناسایی و اخطاریه آن صادر شد. علاوه بر این با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب یک دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‎دار اقدام شد.


بیشتر بخوانید:تولید بیش از ۳.۵ میلیارد کیلووات ساعت برق از منابع تجدیدپذیر در کشور


نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

وی تاکید کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.