سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد؛

تعداد بازرسی‌ها از واحد‌های اقتصادی استان قم ۴ درصد رشد داشته است

سمیعی نسب گفت: تعداد بازرسی‌ها از واحد‌های اقتصادی استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته۴درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، احمد رضا سمیعی نسب معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به کاهش قیمت کالا‌ها در استان قم گفت: پنج کالای اساسی در استان در هفته‌های گذشته کاهش قیمت داشت، تنها قیمت هفت درصد کالا‌های اساسی مثل سیمان و خیار در استان قم بالاتر از میانگین کشوری است.

او ادامه داد: انبار‌های استان قم باید به صورت ماهیانه وضعیت کالا‌های موجودی خود را اعلام کنند، در غیر این صورت تخلف عدم اعلام موجودی را انجام دادند و پرونده تخلف آن‌ها به تعزیرات ارسال می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: تخلف اخفاء و امتناع با تخلف احتکار متفاوت است، در بحث اخفاء و امتناع بحث سوء نیت متخلف مطرح نیست، ولی در موضوع احتکار، قصد ضرر زدن به جامعه مطرح است.

سمیعی نسب با اشاره به وضعیت بازرسی از واحد‌های تولیدی، صنفی و توزیعی استان قم عنوان کرد: در شهریورماه امسال هشت هزار و ۲۸۶ مورد بازرسی از این واحد‌ها توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اتاق اصناف در استان صورت گرفت که حاصل این بازرسی‌ها کشف ۷۸۷ تخلف و تشکیل ۵۴۷ پرونده به ارزش بیش از هفت میلیارد تومان بود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در نیمه نخست سال جاری ۴۶ هزار و ۲۰۳ مورد بازرسی از واحد‌های اقتصادی استان صورت گرفت که حاصل این بازدید‌ها کشف پنج هزار و ۸۳۰ مورد تخلف و تشکیل چهار هزار و ۱۰۰ پرونده به ارزش ۳۴ میلیارد تومان بود.

سمیعی نسب بیان کرد: تعداد بازرسی‌ها از واحد‌های تولیدی، صنفی و توزیعی استان قم در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشت و در این مدت شاهد رشد ۱۲ درصدی تخلفات مکشوفه و رشد ۱۳ درصدی پرونده‌های تشکیل شده بودیم.

او با اشاره به مهم‌ترین پرونده‌های تخلفات واحد‌های اقتصادی استان قم تصریح کرد: مهم‌ترین این پرونده‌ها ۲۲ مورد تخلف اخفاء، امتناء، احتکار و عدم اعلام موجودی در موضوع محصولات پتروشیمی، گوشت مرغ، گوشت قرمز و لاستیک به ارزش ۸ میلیارد تومان بود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یادآورشد: تعداد بازرسی‌ها از واحد‌های اقتصادی استان قم در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش داشت و در این مدت شاهد رشد ۳۲ درصدی تخلفات مکشوفه و رشد ۲۷ درصدی پرونده‌های تشکیل شده بودیم.

انتهای پیام/ح

رشد ۴ درصد تعداد بازرسی‌ها از واحد‌های اقتصادی استان قم

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.