سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش آموزان باید مهارت‌های لازم برای زندگی را در مدرسه یاد بگیرند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تربیت دانش آموزان تمام ساحتی هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و دانش آموزان باید مهارت‌های لازم برای زندگی را در مدرسه یاد بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین حسینی امروز در آیین آغاز سال تحصیلی در دبیرستان حجاب بوشهر بیان کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدف، تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است و دیگر تربیت تک بعدی هدف نیست.

او با اشاره به اینکه ۲۴۱ هزار دانش آموز در استان بوشهر تحصیل می‌کنند، ادامه داد: از جمعیت ۱۴میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز کشور ۱.۶ درصد آنان در استان بوشهر مشغول به تحصیلند که از این تعداد، ۷۶ درصد در مناطق شهری و ۲۴ درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از اولیای دانش‌آموزان خواست در زمینه هدایت تحصیلی، توجه بیشتر به رشته‌های فنی و حرفه‌ای همکاری کنند.

حسینی عنوان کرد: تنها رمز عبور از مشکلات اشتغال تربیت دانش آموختگانی با مهارت است که در پایان دوره متوسطه علاوه بر مهارت‌های زندگی به عنوان یک شهروند، مهارت‌های مورد نیاز اشتغال را هم باشند.

او گفت: معتقدیم تنها راه عبور از اضطراب خانواده، فرار از غول کنکور و تبلیغات کتاب‌های کمک درسی، توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و کارو دانش است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین تاکید کرد: در این استان هیچ کلاسی بدون معلم نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز در این مراسم گفت: کشور‌ها و جوامع انسانی به دنبال توسعه هستند و یکی از دلایل فروپاشی برخی از کشور‌ها، توسعه نیافتگی یا توسعه نامتوازن است.

مجید خورشیدی افزود: توسعه یافتگی کشور‌ها به نظام آموزشی آن‌ها وابسته است اگر کشوری توسعه یافته است نظام آموزشی توسعه یافته دارد و همه کشور‌های در حال توسعه به همان نسبت نظام آموزشی آن‌ها نیز در حال توسعه است.

او خطاب به متولیان آموزش و پرورش هم گفت: مراقب باشید بهترین زمان‌های عمر یک فرد به دست شما سپرده شده است و باید دغدغه‌مند باشید که جامعه چه شخصیت و آینده‌ای را برای فردا آماده می‌کند.

خورشیدی با اشاره به مدرسه قدیمی سعادت بوشهر که سال ۱۲۸۷ ساخته شده، بر ضرورت معرفی مدرسه‌های ۱۰۰ ساله کشور در ورودی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر هم با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس و ماه محرم، گفت: نظام آموزشی ما مبتنی بر تاسوعا و عاشورای حسینی است و دانش‌آموزان این سرزمین با درس گرفتن از مکتب عاشورا، هم در پیروزی انقلاب اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس ایفاگر نقش‌های مهم بودند.

سردار علی رزمجو افزود: جای بسی افتخار است که در نظام جمهوری اسلامی همه به دنبال احیای ارزش‌های الهی هستند و در سنگر علم و تقوا برای ارتقای تحصیلی و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا نسل جوان این سرزمین دانش، علوم و فنونی را یاد بگیرند که برای اداره کشور مفید و موثر واقع شوند.

انتهای پیام/ک

مراسم بازگشایی مدارس در دبیرستان حجاب بوشهر برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.