سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی واحد دیالیز صفاقی در بیرجند

معاون درمان دانشگاه علوم چزشکی خراسان جنوبی ازراه اندازی واحد دیالیز صفاقی در بیرجند خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی گفت: برای اولین بار در خراسان جنوبی در مرکز جامع بیماری‌های خاص واحد دیالیز صفاقی راه اندازی شد.

او با بیان اینکه بر اساس استاندارد باید ده درصد بیماران دیالیز صفاقی انجام می‌شدند افزود: با دیالیز صفاقی دیالیز راحت‌تر در خانه انجام می‌شود، رفت و آمد بیماران به بیمارستان را کم‌تر می کند و نیازی برای مراجعه به مراکز برای گرفتن خون یا همودیالیز بگیرند نیست .

احمدی با بیان اینکه تعداد ۳۲۷ بیمار دیالیزی را تحت پوشش داریم گفت: این تعداد بیمار در ۱۰ شهرستان و در ۱۰ مرکز دولتی و در تامین اجتماعی خدمات را می‌گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: انتظار می‌رود تا پایان سال هم دو مرکز دیگر در در میان و عشق آباد طبس راه اندازی و دستگاه دیالیز مستقر خواهد شد تا بیماران کمتر از مشهد خدمات را دریافت کنند.

او با بیان اینکه بیشتر بیمارانی که دیالیز می شوند باید دیالیز صفاقی را هم انجام دهند گفت: در کنار دیالیز صفاقی برای بیمارن بسته خدمات از جمله خدمات مشاوره و غیره را در نظر گرفته ایم .

احمدی افزود: امید است در آینده ی نزدیک همه بیماران استان از این بخش بتوانند استفاده کنند

انتهای پیام / ط ا

راه اندازی دو مرکز دیالیز در دو شهرستان خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.