او با اشاره به بازنشستگی ۴۸ هزار فرهنگی، افزود: تدابیری از ۶ ماه پیش در نظر گرفته و در تابستان که فصل ساماندهی نیروی انسانی بود بیشتر به آن توجه شد، تا بتوانیم کمبود نیروی ناشی از بازنشستگی این افراد را جبران کنیم و اکنون میتوانیم بگوییم کمبود محسوسی در این زمینه نداریم.
بیشتر بخوانید: با شروع مدارس، کلاس ها نباید بدون معلم باشد
مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: این کمبود را با کمک بازنشستگان، نیروهای حق التدریس و اضافه تدریس همکاران، جبران کردهایم.
مددی عنوان کرد: یکی از راههای تامین نیرو در آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است که دانشگاهی ماموریتگراست و دانش آموزانی که پس از دیپلم در این دانشگاه درس میخوانند، پس از دانش آموختگی وارد آموزش و پرورش میشوند و راه دیگر، برگزاری آزمون و جذب دانش آموختگان دانشگاههای مختلف در رشتههای مورد نیاز است.
او درباره شروع سال تحصیلی در مناطق سیل زده کشور، گفت: در استانهای سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان مشکلی برای شروع سال تحصیلی نداشتهایم.
مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبودی در زمینه کلاس درس وجود ندارد، افزود: ۳۰ درصد کلاسهای درس نیاز به بازسازی دارد.
مددی همچنین به موضوع هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: روند هوشمندسازی مدارس، تدریجی است زیرا، زیرساخت میخواهد، اما این مسیر با توجه به میزان امکانات دولت و مشارکت مردمی در مدارس در حال پیگیری است.
او عنوان کرد: برای توسعه هوشمندسازی مدارس، تفاهمنامهای میان آموزش و پرورش و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات امضا شده و سیاست توسعه فناوری در مدارس از سیاستهای اصلی آموزش و پرورش است.
مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه در سال تحصیلی کنونی، گفتمان سازی سند تحول حاکم است، تاکید کرد: مطابق این سند، مدرسه کانون تربیتی محله و محل کسب تجربههای تربیتی است، بر همین اساس، تربیت همه جانبه در دستور کار همکاران ما در آموزش و پرورش است و ما باید کوشش کنیم محیط مدارس برای دانش آموزان شاد وشوق انگیز باشد.
مددی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی این ماموریت را به مدارس داده که به کانون اصلی تربیت در کشور تبدیل شوند؛ بنابراین باید مدارس تقویت شوند و مدیران اختیارات بیشتری داشته باشند.
او، مدرسه را شاهرگ حیاتی جامعه خواند و از همه نهادها و مردم خواست آموزش و پرورش و مدارس را به عنوان بخشی از زندگی خود تلقی کنند و بدانند همان طور که آموزش و پرورش نیازمند مشارکت و همکاری همه بخش هاست، همه نیز از محصول مدارس بهرهمند میشوند.
انتهای پیام/ک