سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبی با ادبیات پایداری به روی آنتن می‌رود

به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه شبی با ادبیات پایداری ۷ مهر ماه امسال روی آنتن شبکه استانی می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد حسین انصاری نژاد، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: در این برنامه از ۱۰ عنوان تازه‌ترین آثار منتشر شده در حوزه ادبیات پایداری رونمایی می‌شود.

او، بیان کرد: در کنار رونمایی آثار نو انتشار، از شاعر و پژوهشگر پیشکسوت دفاع مقدس غلامرضاکافی و نویسنده برجسته این حوزه در استان فارس و اکبر صحرایی که تا کنون بیش از سی عنوان اثر برجسته در حوزه ادبیات پایداری در کارنامه خود دارد، تجلیل می‌شود.

انصاری‌نژاد با تشکر از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، صدا و سیمای استان و بسیج هنرمندان در برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از جمله برنامه شبی با ادبیات پایداری تصریح کرد: رئیس سازمان ادبیات وتاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار کشور از مهمانان ویژه این برنامه است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ادامه داد: مجموعه شعر پلاک خادمی سروده دانیال بهادرانی شاعر جوان جهرمی با موضوع محوری شهدا و دفاع مقدس و جبهه مقاومت، کتاب پنجره‌ای روبه آسمان درباره سیره و زندگانی شهید غیبی، کتاب خروش برطوفان شامل برشی از زندگی نامه چهل شهید از یکی از بخش‌های شهرستان جهرم، کتاب بانوی کدخدا حاوی خاطرات همسر شهید محمد کدخدا نوشته نویسنده جوان و خوش آتیه فاطمه رعیتی‌نژاد، کتاب بال اوج، بام ایج درباره شهدای بخش ایج، کتاب روز‌های گرامی درباره زندگینامه داستانی و خاطرات سرهنگ گرامی مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان که زیر نظر استاد صحرایی و خانم رعیت نژاد نگاشته شده است.

او، افزود: مجموعه شعر کودک پرستو‌های صلح سروده معصومه مرادی، زندگی‌نامه داستانی سربیقرار درباره شهید جعفری از شهدای مدافع حرم شهرستان قیر، زندگی نامه تعدادی ازشهدای میمند فارس با عنوان زیتون‌های سرخ که به قلم شاعر و نویسنده آزاده، کرامت یزدانی نوشته شده و مجموعه داستانی از فاو تا اوپسالا شامل خاطرات جانبازشیمیایی آقای غلام دلشاد به قلم طنز نویسنده جوان رضا طاهری که این داستان را خواندنی‌تر کرده است، از جمله آثاری هستند که در ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از آنان رونمایی می‌شود.

انصاری‌نژاد با اشاره به کتاب موفق و پرمخاطب چشم‌های خردلی اضافه کرد: کتاب چشم‌های خردلی نوشته بابک طیبی که درباره اسماعلیل جمالی است و کتاب قاب فیروزه که بیشتر از سمت همسر فداکار آقای جمالی روایت می‌شود و شروع جذابی دارد و با غیب شدن داماد در روز عروسی کشش جالبی برای مخاطب ایجاد می‌کند که این کتاب جزو معدود کتاب‌های برتر بنیاد بوده، که به چاپ دوم می‌رسد و چاپ دوم آن هم در ویژه برنامه تلویزیونی رونمایی می‌شود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس اظهار کرد: حضور شاعرانی از جمله محمد مرادی، عبدالرضامروتی، تهرانی نوبندگانی، خلیل شفیعی، محمدعلی جهان دیده، رضاکمالی و معصومه مرادی در این برنامه قطعی شده است.

گفتنی است، ویژه برنامه ثمن گویان نیز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با موضوع زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ساعت نه شب روی آنتن شبکه استانی می‌رود و تا ده شب ادامه دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

پخش ویژه برنامه شبی با ادبیات پایداری از شبکه استانی

برچسب ها: دفاع مقدس ، بازار نشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.