سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واریز نیم درصد درآمد شهرداری‌ ها به حساب کتابخانه‌ها

فرماندار شهرستان همدان گفت: پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها حق قانونی آن است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین افشاری، فرماندار شهرستان همدان ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی در ارتباط مستقیم با ارتقای فرهنگ اسلامی ـ ایرانی ما قرار دارد افزود: هرچه ما فهم ما نسبت به عالم هستی افزایش یابد، راه و هدف خود را بهتر شناسایی می‌کنیم.

او با بیان اینکه گاهی اوقات شایعات جای واقعیات را می‌گیرد ادامه داد: کتابخوانی به کشف واقعیات هستی کمک می‌کند و یکی از راه‌های رسیدن به این مهم بهره بردن از کتابخانه‌های عمومی است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه عملکرد کتابخانه‌های شهرستان نشان می‌دهد دستاورد‌های حاصله از برنامه‌های پیش بینی شده پیشی گرفته است افزود: برای تحقق تعهدات و وظایف کتابخانه‌های عمومی شهرداری‌های شهرستان فرصت دارند تا جلسه آتی در ماه آینده تعهدات مالی خود را طبق قانون نسبت به کتابخانه‌های عمومی انجام دهند.

افشاری با اشاره به اینکه پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها حق قانونی آن است، افزود: در حال حاضر نمی‌خواهیم از ابزار دیگر برای انجام این امر استفاده کنیم، اگر پرداخت در یک مرحله برای شهرداری‌ها دشوار است می‌توانند آن را در چند بخش پرداخت کنند.

او در ادامه با تأکید بر اینکه با تلگرام، پیام کوتاه نمی‌توان به تعمیق مسائل دینی آنطور که باید و شاید کمک کرد گفت: ما برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی ایرانی خود به اطلاعات عمیق سازمان یافته نیاز داریم که کتابخانه‌های می‌توانند بخشی از آن را تأمین کنند.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه میزان مطالعه در جامعه از آنچه در اذهان شکل گرفته بیشتر است اظهار کرد: راه‌اندازی کتابخانه سیار اقدامی بسیار موثر است و راه‌اندازی یک اتوبوس در شهر با عنوان کتابخانه ذهن‌ها را به سمت مطالعه سوق می‌دهد.

افشاری با اشاره به اینکه جای کتاب کاغذی را هیچ چیز پر نمی‌کند، در ادامه درباره کتابخانه شهید مظاهری مریانج گفت: حدود ۶۰۰ میلیون تومان مصوب شده که یک سوم آن تخصیص داده شده و در حال مبادله موافقت نامه است.

او با بیان اینکه اداره ارشاد مجوز‌های پردیس سینمایی این کتابخانه را از وزارتخانه پیگیری کند ادامه داد: کتابخانه شهید مظاهری مریانج در یکی از سفر‌های مسؤولان ارشد کشور به بهره برداری می رسد.

فرمانداری شهرستان همدان افزود: اگر در جورقان زمین مناسبی برای توسعه کتابخانه عمومی وجود دارد، مسؤولان شهر پیشنهاد کنند تا با تأمین اعتبار از سوی فرمانداری توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ساخته شود ما سعی می‌کنیم به شکلی برنامه ریزی کنیم تا در مدت سه سال ساخته شود.

انتهای پیام/ب

کتابخانه شهید مظاهری مریانج به بهره برداری می رسد 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.