سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیموری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ابلاغ ضوابط فنی اقامتگاه‌های بوم‌گردی/هنوز به تعداد استاندارد اقامتگاه ها نرسیده ایم

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت:ضوابط فنی اقامتگاه های بومگردی هفته گذشته ابلاغ شد تا به ارتقای کیفیتی خدماتی نزدیک شویم.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به  خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:ما معمولا برای تمام تأسیسات گردشگری ضوابط فنی، کیفی و تجهیزاتی می‌نویسیم. برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز پیش از این ضوابط ناقصی درباره نحوه احداث و تغییر کاربریشان انجام داده بودیم و هم‌اکنون ضوابط نهایی آن را در قالب ۱۲۰ شاخه ارائه دادیم تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز درجه‌بندی شوند.

وی گفت:این امر یک کار مستمر ۶ ماهه را می‌طلبید که ما انجام‌ دادیم و در نهایت هفته گذشته ابلاغ شد تا یک قدم به سمت ارتقای کیفیت خدماتی  اقامتگاه‌های بوم‌گردی  برداشته شود.

تیموری افزایش بیش از اندازه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را رد و اظهار کرد:در برنامه ششم توسعه برای ما تکلیف کرده‌اند که ۲ هزار اقامتگاه بوم‌گردی داشته باشیم اما ما هنوز به این عدد نرسیده ایم در ضمن باید گفت ۲ هزار اقامتگاه بوم‌گردی حداقل است و با توجه به اینکه تأسیس این اقامتگاه‌ها روستایی‌ها را درگیر می‌کند سبب گردش اقتصادی در روستا‌ها می‌شود، اگر حتی ۵ هزار اقامتگاه بوم گردی داشته باشیم باز هم کم است، زیرا اکثر مردم ما برای سفرهایشان عموما به شهرستان‌های کوچک و روستا‌ها می‌روند و اگر اقامتگاه‌های بوم‌گردی نباشند در عمل زیرساخت‌های لازم را در روستا‌ها نخواهیم داشت.
انتهای پیام/

کمبود اقامتگاه های بوم گردی در روستاها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سیاوش باهر
۲۱:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
بنظر من ضروری هست که در مجاورت هرکدام ازمجتمع های خدماتی بین راهی حداقل سی دستگاه سوییت ساخته شود وبه مسافران بین راهی بانرخ مناسب اجاره داده شود چون افراد نمیتوانند هزینه های زیاد هتل هارا پرداخت کنند ویا درشهرها سرگردان پیداکردن هتل و جا شوند و این امر باعث میشودتا مسافران ،استراحت لازم را بکنند وبه این طریق از خیلی از تصادفات جلوگیری میشود.
این امکانات خیلی کم هست و ضروری هست که طبق شرایط استاندارد از لحاظ ایمنی و بهداشتی گسترش یابند.