سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضعف و ناتوانی آمریکا در برابر جبهه مقاومت

امام جمعه تبریز گفت: عربستان و آمریکا در برابر مقاومت یمنی‌ها ضعیف و ناتوان شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی  امروز در خطبه‌های نمازضعف و ناتوانی آمریکا در برابر جبهه مقاومت جمعه تبریز افزود: آن‌ها به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت مردم مظلوم یمن به جریان سازی رسانه‌ای علیه ایران روی آورده اند تا ناکامی خود را تحت شعاع قرار دهند و مدعی شده اند که ایران از خلیج فارس این دو تاسیسات را مورد هدف قرار داده است.

او ادامه داد: هفته گذشته دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو در شرق عربستان توسط یگان پهپاد انصارالله یمن مورد هدف قرار گرفت که می‌توان این عملیات را پاسخ به پنج سال تجاوز عربستان سعودی به یمن و محاصره همه جانبه این کشور مظلوم دانست.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: این عملیات با اطلاعات دقیق و رصد قبلی انجام گرفت به طوری که نیرو‌های انصارالله تا عمق عربستان نفوذ کرده اند و حمله پهپادی نشان داد که توان تهاجمی انصارالله تا یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

او خاطرنشان کرد: شرکت ملی نفت عربستان بزرگترین شرکت نفتی دنیاست و ۱۲ درصد نفت جهان را تولید می‌کند که می‌تواند ۷ میلیون بشکه نفت خام در روز را در یک منطقه و یک میلیون بشکه نفت را در بخش دیگر تولید کند، از این‌رو میزان خسارتی که در تاسیسات نفتی باعث اختلال در تولید شد حدود ۷ میلیون بشکه نفت در روز بود که ضربه اقتصادی بزرگی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم تصریح کرد: حمله یمن به بزرگترین تاسیسات نفتی تاثیر خود را بر قیمت جهانی نفت گذاشت به طوری که به حدود ۷۲ دلار رسید.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حمله یمنی به تاسیسات نفتی عملکرد سازمان‌های پدافندی ریاض را به شدت زیر سوال برد، افزود: عربستان میلیارد‌ها دلار سلاح از آمریکا خریداری کرد، ولی این تجهیزات نظامی نتوانست امنیت آن‌ها را تامین کند.

او یادآور شد: هزاران پیر و جوان و کودک در پنج سال گذشته در حمله عربستان به یمن شهید شده اند، ولی صدایی از مدعیان حقوق بشر در نیامده است، ولی تا دو تاسیسات عربستان مورد هدف یمنی قرار گرفت فریاد کشور‌های غربی به آسمان برخاست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه خطبه‌ها با اشاره موضع گیری و اقدامات ارزشمند نهاد‌های انقلابی، خانواده شهدا و برخی مسئولان شهری در خصوص اصلاح تابلو‌های خیابان‌ها و کوچه‌ها که عنوان شهید از تابلو آن‌ها حذف شده بود گفت: جریان شهید زدایی با همت بلند مردم شهید پرور، جوانان مومن و انقلابی و مسئولان متعهد باید ریشه کن شود.

نماینده ولی فقیه دراستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس این جنگ را به یکی از پدیده‌های تاریخی تبدیل کرد.

او در بخش دیگری از خطبه‌ها با طرح تذکر انتخاباتی به نامزد‌های احتمالی مجلس شورای از مردم خواست کسانی را وکیل خود در این مجلس انتخاب کنند که خدمتگزاری و مردمی بودن اصلی‌ترین انگیزه‌ها برای رفتن به مجلس باشد.

او با اشاره به بیانات بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص ویژگی‌های نمایندگان مجلس افزود: نمایندگان نباید خودشان را حاکمان مردم بدانند بلکه باید خدمتگزار باشند و در قانون گذاری، قوانین اسلام را در نظر داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به نشست آنکارا و گفتگوی روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در خصوص سوریه گفت: در کنار مسائل مطرح شده در خصوص کشور سوریه مواضع آقای پوتین در موضوع تجاوز عربستان به یمن بسیار حائز اهمیت بود.

حجت الاسلام ال هاشم افزود: استناد پوتین به آیات قرآن نشان می‌دهد اعراب مرتجع منطقه قوانین الهی و اسلامی را با تجاوز به خاک دیگر کشور‌ها و قتل عام مردمان بی گناه و بی دفاع زیر پاگذاشته اند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به ضرورت ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با مردم در ارتباط باشند و با حکمت و موعظه حسنه این فریضه را انجام دهند.

انتهای پیام/

حمله یمن به بزرگترین تاسیسات نفتی تاثیر خود را بر قیمت جهانی نفت گذاشت

برچسب ها: جوانان ، امام جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.