سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سمنان خبرداد؛

یک میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی شهر مجن

علیرضا آشناگرگفت : برای بهسازی و بازسازی بافت فرسوده شهر مجن یک میلیارد ریال اعتبار برای شهرداری این شهر منظور خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در نشست هم‌اندیشی شورای شهر مجن  ضمن بیان اینکه یک میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و زیباسازی منطقه قدیمی شهر مجن به شهرداری اختصاص خواهد یافت، گفت : لذا امیدواریم در یک بازه زمانی دوساله شاهد زیباسازی بصری منطقه قدیمی مجن با حفظ فرهنگ بومی و سنت‌ها باشیم.

او بابیان اینکه مجن شهری تاریخی، دینی و زیبا است که شمایل پلکانی آن سبب شده تا درزمینهٔ جذب گردشگر نیز موفق عمل کند، افزود : باید به دنبال بازآفرینی و بهسازی شهری در مجن بود چراکه این منطقه دارای ظرفیت است و ما همواره توصیه‌ای که به مسئولان داریم این است که حتی از یک متر زمین داخل بافت تاریخی هم به‌راحتی و بی‌تفاوت نگذرند.

استاندار سمنان بابیان این‌ها اگر شهر تاریخی مجن به همین شکل احیا و بازسازی شود قطعاً در کنار جاذبه‌های طبیعی آن و همچنین سد می‌تواند سبب توسعه منطقه شود، ابراز کرد: امروز باید تلاش کرد تا شهر و جاذبه‌های آن را نوسازی و بهسازی کرد تا طبیعت گردان و گردشگرانی که به مجن می‌آیند برای سکونت و رفاهشان مشکلی پدید نیاید.

آشناگر بابیان اینکه امکانات خوبی برای توسعه گردشگری در مجن وجود دارد که ازجمله آن‌ها آبشار تنگه داستان را می‌توان نام برد، گفت: باید به وضعیت ظاهری شهر بیش‌ازپیش رسیدگی شود و استاندارد‌های لازم در این زمینه فراهم آید، امروز مجن نیازمند کار‌های زیاد است باید امکانات موردنیاز برای این شهر ایجاد و طراحی خوبی صورت گیرد تا از تخریب بافت تاریخی آن نیز جلوگیری شود.

او  افزود: امروز آبشار تنگه دستان دارای چشم‌انداز خوبی است، اما جاده دسترسی خیلی مناسب نیست و باید همه کمک کنند تا با دوری از کار‌های سلیقه‌ای و همچنین سازه‌هایی خشن در بافت طبیعی که عموماً هم همخوان نیستند، ماندگاری جمعیت و گردشگران را افزایش داد.

انتهای پیام/ح

اختصاص اعتبار یک میلیارد ریالی  به شهرداری مجن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.