سعید هژبری گفت : در سال جاری ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای نوسازی مدارس استان سمنان پیش‌بینی و تأمین‌شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعید هژبری مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان بابیان اینکه بودجه استانی این اداره کل در سال جاری ۱۱۷ میلیارد تومان است، ‏گفت: این میزان نسبت به سال قبل رشد قابل‌توجهی داشته است‎. ‎

او افزود: در حوزه اعتبارات ملی نیز تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس استان تأمین‌شده و منتظر ابلاغ مابقی اعتبارات هستیم که البته همین میزان هم نسبت به سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است و از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود رقم اعتباری سال ۹۸ نوسازی مدارس استان سمنان از اعتبارات ملی تا ۸۵۰ میلیارد ریال نیز افزایش یابد.

مدیرکل نوسازی استان سمنان بابیان اینکه افزایش اعتبارات در سطح استان سبب شد تا ما بتوانیم امسال ۸۴ پروژه آموزشی را در دست اجرا داشته باشیم، ابراز کرد: این میزان اعتبار صرف ساخت ۵۸۳ کلاس درس با ۱۴۵ هزار مترمربع زیربنای فضای آموزشی می‌شود.

هژبری بابیان اینکه تعدادی از طرح‌ها در دست مطالعه و طراحی هستند، ابراز کرد: میزان اعتباری که برای تمام این پروژه‌ها نیاز است دو هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال است که امیدواریم به‌زودی شاهد تأمین آن باشیم.

او افزود: خوشبختانه مشارکت خیران استان سمنان نیز در حوزه مدرسه‌سازی مثبت ارزیابی می‌شود و هم‌اکنون۴۱ باب از ۸۴ پروژه تحصیلی و آموزشی در دست اجرا شامل۲۸۰ کلاس درس بااعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال با مشارکت خیران در دست اجرا است.

مدیرکل نوسازی استان سمنان گفت: به مناسبت هفته دولت همچنین ۱۴ فضای آموزشی و تحصیلی با ۸۸ کلاس درس و ۱۷ هزار مترمربع زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد و میزان اعتبار این طرح‌ها ۲۶۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان همچنین بابیان اینکه امسال چهار پروژه برای مقاوم‌سازی در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: در سطح استان ۷۴ پروژه نیمه‌تمام آموزشی وجود دارد که با اولویت اعتباری این طرح‌ها در سطح استان در دست بهره‌برداری قرار دارند.

انتهای پیام/ح

ساخت ۸۴ طرح آموزشی  در استان سمنان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار