سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرغداری های نهبندان زیر ذربین دامپزشکی

نظارت دامپزشکی بر بیش از یک میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های نهبندان انجام شد.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: صنعت مرغداری در تمام مراحل از تولید جوجه یک روزه، ورود آن به مرغداری‌ها، طول دوره پرورش، کشتار و عرضه مرغ بسته‌بندی شده تازه و منجمد به مصرف‌کنندگان، تحت نظارت و بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.

او افزود: طی صدور ۴۹ مجوز جوجه ریزی، تعداد یک میلیون و ۱۰۳ هزار قطعه جوجه ریزی در ۳۲ واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان نهبندان انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه برای صدور مجوز بهداشتی جوجه‎ریزی باید موارد بهداشتی رعایت شود، تصریح کرد: واحد‌های مرغداری پرورش نیمچه گوشتی متقاضی جوجه ریزی، می‌توانند با هماهنگی اتحادیه مرغداران منطقه و تاییدیه بهداشتی مرغداری توسط شبکه دامپزشکی شهرستان اقدام به جوجه ریزی نمایند.

راه انجام به اهمیت نظارت بهداشتی در امر تولید گوشت سفید به عنوان عامل تضمین سلامت و صیانت از سرمایه افراد اشاره کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگ پرورش‌دهندگان با کارشناسان دامپزشکی و رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی،  تا حد زیادی مانع از بروز بیماری‌های فراگیر و مرگ و میر بالا در سطح مرغداری‌ها و شیوع بیماری‌های مشترک شده و زمینه را برای ارتقاء سطح تولید، تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف کنندگان فراهم می‌آورد.

انتهای پیام /  ط ا

صدور ۴۹ مجوز جوجه ریزی در نهبندان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.