سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث امروز بیست و پنجم شهریور ۹۸؛

از کلاهبرداری و فیشینگ با ترفند کارت حساب اجاره‌ای تا افزایش ۴ درصدی تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ در بوشهر

مهم‌ترین حوادث امروز (بیست و پنجم شهریور سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین اخبار حوادث امروز (دوشنبه بیست و پنجم شهریورسال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری و فیشینگ با ترفند کارت حساب اجاره‌ای

رئیس پلیس فتا استان بوشهر درباره کلاهبرداری با ترفند کارت حساب بانکی اجاره‌ای، هشدار داد.

سرهنگ مهدی قاسمی گفت: عده‌ای از نوجوانان و جوانان بوشهری دست به اجاره دادن کارت حساب بانکی خود به کلاهبرداران بدون اطلاع از نیت مجرمانه آن‌ها می‌زنند.

او ادامه داد: تبعات قضایی و مسئولیت بخشی از اعمال مجرمانه این کلاهبرداران متوجه صاحبان حساب‌های اجاره‌ای خواهد شد.

رئیس پلیس فتا بوشهر درباره نحوه کار این کلاهبرداران گفت: کلاهبرداران سایبری در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با جوانان و نوجوانان دوست می‌شوند و پس از جلب اعتماد آن‌ها، اعلام می‌کنند می‌خواهند فروشگاه‌های اینترنتی راه اندازی کنند و برای گسترش کار خود نیاز به داشتن چندین شماره کارت حساب با اسامی اشخاص مختلف و مورد اعتماد دارند تا درگاه اینترنتی فروش خود را به این کارت حساب‌ها لینک کنند و به صاحبان حساب‌ها وعده می‌دهند که ماهانه مبلغی در حدود نیم میلیون ریال از بابت اجاره کارت‌ها پرداخت می‌کنند.

قاسمی افزود: صاحبان حساب‌ها پس از دستگیری به دست پلیس متوجه می‌شوند کلاهبرداران و مجرمان سایبری مبالغ بسیاری از حسابشان سرقت یا کلاهبرداری کرده‌اند و عواقب فعالیت مجرمانه این افراد گریبان‌گیر آن‌ها می‌شود و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فقط پوششی برای فریب صاحبان حساب‌ها بوده است.

او برای پیشگیری از این گونه موارد و اتفاقات مشابه به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: کارت حساب، شماره خطوط تلفن همراه و امثال این موارد در صورتی‌که برای اعمال مجرمانه استفاده شود، مسئولیت قضایی آن متوجه کسانی است که به نام آن‌ها ثبت شده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: کاربران فضای مجازی به وعده‌هایی که ظاهر مناسبی دارند یا در ظاهر سود مالی را با کمترین کار ارائه می‌دهند، به طور حتم شک کنند و با مراجعه به پایگاه پلیس فتا، صحت موضوع را از کارشناسان پلیس فتا جویا شوند.

قاسمی به کاربران هشدار داد: هویت‌های ارائه شده در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گاهی غیر واقعی هستند و تنها با مشاهده تصویر اوراق هویتی ارسالی مخاطب در فضای مجازی نباید به صحت اظهارت او اعتماد کرد، زیرا امکان دارد که این اوراق متعلق به فرد دیگری باشد که هیچ اطلاعی از سوء استفاده فرد مجرم سایبری از آن‌ها نداشته باشد.

پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این گونه مؤسسات از طریق مراجع قضایی طرح کنند تا پلیس فتا موضوع را رسیدگی کند و یا با استفاده از پایگاه پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در همه شبکه‌های اجتماعی داخلی در ارتباط باشند.

کامیون حامل محموله میلیاردی کفش قاچاق در دیر

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر از توقیف یک دستگاه خودرو ایسوزو حامل کشف کفش قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در شهرستان دیر خبر داد.

سرهنگ  حیدر سوسنی گفت: در سال حمایت از رونق تولید، مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا به عنوان اولویت مهم مأموریتی در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان دیر قرار گرفته است.

او عنوان کرد: در عملیاتd هدفمند با اقدامات اطلاعاتی یک کامیون حامل کالای قاچاق در حال خروج از شهرستان دیر رصد و با تعقیب خودرو نهایتا در محور دیر- دوراهک متوقف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه، پس از بازرسی این کامیون سه هزار جفت کفش بدون مدارک گمرکی کشف شد، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق ۶ میلیارد ریال است و در این زمینه یک متهم دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته است.

سرهنگ سوسنی گفت: یکی از مهمترین ارکان مقابله با پدیده قاچاق همکاری مردم هستند و باید هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق را در تماس با تلفن ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند تا برخورد مناسب و به موقع صورت گیرد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در  عسلویه

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده به موادمخدر در این شهرستان و دستگیری دو سارق اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ پیمان فتاحی  گفت: ماموران انتظامی و پلیس‌های تخصصی با اقدامات اطلاعاتی و شناسایی اماکن و پاتوق مجرمان پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در چند عملیات مشترک، دو سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی را شناسایی و دستگیر کردند که در تحقیقات از آنان سه فقره سرقت کشف شد.

او افزود: در بازرسی صورت گرفته از محل اختفاء مجرمان، اقلام سرقتی کشف و ۱۳ دستگاه موتورسیکلت و هشت دستگاه خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه بیان کرد: در نتیجه اجرای این طرح دو نفر توزیع کننده مواد مخدر بازداشت شدند، ۱۳۰ گرم تریاک کشف شد و هشت نفر از معتادان متجاهر نیز جمع آوری و به مراکز کمپ ترک اعتیاد منتقل شدند.

فتاحی تاکید کرد: امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز پلیس است و اجرای طرح‌های پاکسازی در نقاط آلوده با شدت ادامه خواهد داشت.

افزایش ۴ درصدی تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ در بوشهر

معاون عملیات پلیس بوشهر از افزایش چهار درصدی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان بوشهر در پنج ماهه اول امسال خبر داد.

 سرهنگ حمیدرضا خضری تنگستانی بیان کرد: در پنج ماهه اول امسال شهروندان بیش از ۲۱۶ هزار مورد با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ استان بوشهر تماس گرفته اند که نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش یافته که نشان از سهیم بودن شهروندان در ارتقاء امنیت پایدار بوده است.

او افزود: از تماس‌های شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ۳۱ درصد منجر به عملیات شده و ۶۹ درصد مربوط به راهنمایی، ارشاد و دریافت اطلاعات از پلیس و غیر قابل رسیدگی بوده است.

معاون عملیات پلیس بوشهر گفت: از مجموعه تماس‌های برقرار شده، بیش از ۶۷ هزار تماس منجر به عملیات شده که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش داشته است.

توقیف پوشاک و پارچه‌های قاچاق در تنگستان

فرمانده انتظامی شهرستان تنگستان گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از سه دستگاه خودروی شوتی، محموله کالای قاچاق پارچه و پوشاک به ارزش یک میلیارد ۲۲۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ حسین خواجه  بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان تنگستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور ساحلی بخش دلوار، سه دستگاه خودروی سواری تندرو ویژه حمل کالای قاچاق (شوتی) را متوقف کردند و در بازرسی از این خودروها، ۲۱ طاقه پارچه خارجی، ۸ بسته پوشاک زمستانه و ۱۴۲ جفت کفش بدون مدارک گمرکی کشف شد.

او با اشاره به اینکه در این زمینه سه متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال برآورده شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.