سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اطلاعات در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز قزوین:

امنیت حق طبیعی مردم است/مبارزه با فساد اقتصادی نباید زمینه ساز دعوا‌های سیاسی در کشور شود

وزیر اطلاعات در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز قزوین ، تأمین امنیت را حق طبیعی همه مردم دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز قزوین گفت: وزارت اطلاعات به دنبال امنیت حق طبیعی مردم است تأمین امنیت است و با تهدیدکنندگان امنیت مردم، مقابله می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات تاکنون توانسته در دل اخلالگران امنیت جامعه، رعب ایجاد و با عوامل نا امنی برخورد کند، گفت: مقابله با مفسدان اقتصادی، تصرف کنندگان اراضی ملی، اخلالگران بازار ارز و سکه و ناامنی‌های اجتماعی از جمله مواردی است که وزارت اطلاعات به طور جدی، آن‌ها را دنبال می‌کند.

وزیر اطلاعات گفت: مبارزه با فساد اقتصادی نباید زمینه ساز دعوا‌های سیاسی در کشور شود.

حجت الاسلام و المسلمین علوی ایجاد آرامش برای مردم را یکی از وظایف این وزارتخانه دانست و افزود: در این فضا نخبگان می‌توانند زمینه شکوفایی و توسعه جامعه را فراهم کنند.

وزیر اطلاعات درباره پروژه نفوذ هم گفت: این طرح، کار سرویس‌های بیگانه برای خارج کردن جمهوری اسلامی ایران از ریل انقلاب اسلامی است.

او افزود: شناخت یک نفوذی، بسیار سخت‌تر از کشف شبکه جاسوسی است، اما سربازان گمنام امام زمان (عج) آن‌ها را به انحاء مختلف شناسایی می‌کنند.

 ضرورت تأمین امنیت اقتصادی

حجت الاسلام و المسلمین علوی، تأمین امنیت اقتصادی را مهم توصیف کرد و گفت: اقتصاد پیشرفته، نیازمند امنیت است و ما موظفیم در کشور امنیت اقتصادی را فراهم کنیم و این موضوع در استان‌های اقتصادی مانند قزوین، اهمیت ویژه‌ای دارد.

او افزود: تأمین امنیت اقتصادی موجب افزایش امید، سرمایه گذاری، تولید و کاهش بیکاری می‌شود و در نتیجه بهترین راهکار مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی است.

وزیر اطلاعات همچنین حمایت از واحد‌های تولیدی را تدبیر عقلایی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی دانست.


بیشتر بخوانید:اکنون به آسایش و آرامش مردم نیازمندیم‌


حجت الاسلام و المسلمین علوی با تأکید بر ضرورت وجود سامانه‌های شناسایی کالا‌های قاچاق گفت: در این خصوص دستگاه اطلاعاتی با طراحی سامانه‌های نوین اظهار کالا و خدمات، از قاچاق کالا پیشگیری می‌کند.

او افزود: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی، بخشی از این سامانه‌ها فعال شده است و در صورت راه اندازی کامل، جلوی حجم عظیمی از قاچاق گرفته می‌شود.

 شکست سیاست تحریم‌ها

حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: تحریم‌های حداکثری نه تنها نمی‌تواند به ما ضربه‌ای بزند، بلکه صفوف مردم و مسئولان را منسجم‌تر می‌کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به تحریم‌های اقتصادی هم گفت: ترامپ با سیاست فشار حداکثری اقتصادی، دعوا‌های داخلی کشور را به حداقل رسانده و نباید فشار‌های وارده بر نظام را به پای ناکارآمدی دولت و مسئولان بگذاریم.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه کشور یک فرمانده دارد و آن هم رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: دولت تلاش کرده که تورم را به حداقل برساند و با رهنمود‌های رهبر انقلاب؛ دولت، مجلس و قوه قضائیه در جهت گره گشایی از مشکلات، قدم برمی دارند و در این زمینه با حمایت مردم، تورم افسار گریخته، مهار شده است.

 امنیت، محصولی درون زا

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امنیت محصول یک دستگاه نیست گفت: امروز در جمهوری اسلامی، وزارت اطلاعات، شورای عالی امنیت ملی، وزارت دفاع، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها برای تأمین امنیت کشور تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی با اشاره به تهدیدات تروریستی علیه امنیت مردم توسط ایادی استکبار جهانی هم گفت: صد‌ها گروه تروریستی با وجود بهره مندی از تجهیزات به روز تسلیحاتی و لجستیکی، توسط وزارت اطلاعات ضربه خورده اند و این یکی از افتخارات فرزندان این ملت است.

وزیر اطلاعات همچنین گفت: امنیت از درون مردم می‌جوشد و می‌توان گفت: امروز جامعه اطلاعاتی ۸۰ میلیونی داریم، به نحوی که هیچ نقطه کوری در جمهوری اسلامی وجود ندارد که دشمن از آن بتواند سوء استفاده کند.

وزیر اطلاعات، تاریخ قزوین را مملو از چهره‌های درخشان دینی، علمی و انقلابی دانست و گفت: علاوه بر چهره‌های برجسته در تاریخ معاصر قزوین، وجود سه هزار شهید سرافراز دوران دفاع مقدس، نشان از پیوند مردم این خطه با اهل بیت (ع) و ارزش‌های انقلابی دارد.

انتهای پیام/

 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.