سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگوی اختصاصی با رادیو ارتش اسرائیل؛

نتانیاهو: اگر فردا پیروز انتخابات شوم، «همه شهرک‌ها» در کرانه‌باختری را به اسرائیل ملحق می‌کنم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد همه شهرک‌های کرانه باختری و همچنین دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی ملحق خواهد ساخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در گفت‌وگوی اختصاصی با رادیو ارتش اسرائیل تأکید کرد که اگر در انتخابات فردا پیروز شود، شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری را که شامل یک شهرک در عمق بزرگ‌ترین شهر فلسطینی می‌شود، به اسرائیل ملحق خواهد کرد.

نتانیاهو در این مصاحبه ادعا کرد «همه شهرک ها» را در کرانه باختری به اسرائیل ملحق خواهد ساخت. وقتی مجری رادیو ارتش اسرائیل از نتانیاهو پرسید: آیا منظور شما از «همه شهرک ها» این است که شامل شهرکی نیز خواهد شد که فقط چند صد شهرک‌نشین صهیونیست در آن زندگی می‌کنند، وی بلافاصله پاسخ داد: «البته (که شامل آن شهرک هم می‌شود).»

آسوشیتد پرس افزود: نتانیاهو در این انتخابات برای ادامه بقای سیاسی خود می‌جنگد. از این‌رو، وی وعده‌های انتخاباتیِ بسیار تند و افراطی داده است تا آراء بیشتری را به خود جلب کند. وی همچنین قول داده است که دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی ملحق سازد و این در حالی است که اگر قرار باشد، بر اساس راه حل دو کشوری، یک کشور مستقل فلسطینی تأسیس شود، آن کشور حتماً به دره اردن- به عنوان یک منطقه حاصلخیزِ کشاورزی برای تأمین نان و سایر مایحتاج مردم فلسطین- نیاز خواهد داشت.

به همین دلیل، منتقدان می‌گویند، اگر نتانیاهو در صورت پیروزی در انتخابات روز سه‌شنبه بخواهد به وعده‌های انتخاباتی‌اش در خصوص الحاق مناطق یاد شده در کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی جامه عمل بپوشاند، آنگاه هرگونه امیدی برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی، قطعاً از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
انتخاب نمیشه
سید 29-29
۱۳:۵۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
((نتانیاهو: اگر فردا پیروز انتخابات شوم، «همه شهرک‌ها» در کرانه‌باختری را به اسرائیل ملحق می‌کنم ))

مقاومت فلسطین هم همه سرزمین های اشغالی را با موشکهای نقطه زن به آتش بکشد ...