اردن به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هشدار داده است بازیچه قرار دادن موضوع قدس، به معنی پیمان سازش بین این کشور و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت در دو روز اخیر پیام اردن به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها این است که بازیچه قرار دادن موضوع قدس، بحر المیت و مرز‌های دره اردن به منزله دفن توافقنامه وادی العربه (پیمان سازش بین اردن و رژیم صهیونیستی) است.

رای الیوم نوشت: پس از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اعلام کرد که قصد دارد دره اردن و شمال بحرالمیت را به اسرائیل ضمیمه کند، گروه بحران و اقدام در اردن، بررسی همه سناریو‌ها را آغاز کرده است.

نتانیاهو با این اعلام اردن را غافلگیر کرد. در ابتدا اردن چنین برداشت کرد که این اعلام تلاش نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات است. اما بعدا اطلاعاتی مطرح شد که نشان می‌دهد بین آنچه که نتانیاهو اعلام کرد و زمان برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، از مقامش، رابطه وجود دارد.

امان خیلی زود به تأمل درباره علل برکناری بولتون پرداخت که در این مؤسسه اردنی او را بی اطلاع به مسئله فلسطین توصیف کردند.

بر اساس اطلاعاتی که رأی الیوم به دست آورده است، نتانیاهو از طریق بولتون و جیسون گرینبلات مانع از این شد که متن معامله قرن تعدیل شود یا چیزی به آن اضافه و یا چیزی از آن کم شود.

اردن از سفیران سه کشور آمریکا، انگلیس و آلمان در امان پرسید: آیا همین کافی نیست که متن معامله قرن ادعایی برای همه نامعلوم است.. آیا به نتانیاهو اجازه می‌دهید با سیاست قرار دادن در عمل انجام گرفته به تکروی‌های خود ادامه دهد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید 29-29
۱۸:۴۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
حاکمان منافق اعراب وملتهای که مزدور اسراایل هستند . عامل پر رویی صهیونیستها شده اند /
آخرین اخبار