سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان هرسین

هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان هرسین به ریاست فرماندار تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین میزان اعتبارات پرداخت شده در راستای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این شهرستان را ۲۶ میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان عنوان کرد و گفت : این میزان پرداختی که در قالب ۳۸۴ طرح بوده است اشتغال ۱۲۱۴ نفر را به همراه داشته است.

او گفت : در راستای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در صدر جدول استان قرار دارد.

فرماندار هرسین از تأخیر و عدم پرداخت تسهیلات به طرح‌های بوم گردی توسط تعدادی از بانک‌های عامل انتقاد کرد و افزود: توسعه حوزه گردشگری از مهمترین اولویت‌ها در راستای توسعه شهرستان هرسین می‌باشد.

او گفت: از توسعه و طرح‌های بوم گردی مبتنی بر سازگاری با محیط زیست و رعایت استاندارد‌های مربوطه حمایت میکنیم.

فرماندار هرسین گفت: انحراف در طرح‌های اشتغالزایی مخصوصا در بخش کارگاه‌های گلیم بافی و بوم گردی قابل قبول نیست و در این راستا از هیئت نظارت خواست بازدید‌های خود را تشدید کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد‌های قانونی لازم را بعمل آورند.

امیر شاه آبادی ایجاد گلخانه‌های کوچک و دامپروری‌های نوین و توسعه بوم گردی را از دیگر اولویت‌های مهم در راستای توسعه شهرستان هرسین برشمرد و از مدیران ادارات جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست با حضور در روستا‌ها و دیدار مستقیم با مردم نسبت به ترویج این طرح‌ها در سطح روستا‌ها اقدامات لازم را بعمل آورند.

شاه آبادی ضمن اذعان به فراهم بودن زیرساخت‌ها و وجود ظرفیت‌های مهم بوم گردی در روستا‌های هدف گردشگری شهرستان هرسین از موانع جان گرفتن صنعت بوم گردی در این شهرستان را عدم وجود زمین‌ها و باغات دارای سند ثبتی دانست و افزود: با در نظر گرفتن یکسری تغییرات و پیشرفت‌های فیزیکی در سازه‌های اقامت گاه‌های بوم گردی این مشکل تا حدودی مرتفع شده است.

 

 

انتهای پیام/د

ایجاد ۳۸۴ طرح پایدار روستایی

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.