سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت درخت مورینگا برای نخستین بار در شهرستان فسا

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی گفت: برای نخستین بار در شهرستان فسا درخت مورینگا به صورت آزمایشی کشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عطارزاده رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی فسا اظهار کرد: برای نخستین بار در شهرستان فسا درخت مورینگا در سطح ۵۰۰ مترمربع به صورت آزمایشی کشت شد.

او ادامه داد: درخت مورینگا یا گز روغنی گونه‌ای گیاه از تیره گز روغنیان (Moringacea) با برگ‌های مرکب و میوۀ پوشینۀ نیام‌مانند هستند که رشد سریع و تحمل پذیری به شرایط سنگلاخی، گرما و کم آبی داردوباتوجه به بحران کم آبی می‌تواند گزینه خوبی برای کشت در این شهرستان در سال‌های آتی باشد.

عطارزاده اضافه کرد: این درخت دارای خواص دارویی فراوان می‌باشدبه طوری که برای درمان قندخون، فشارخون، کاهش وزن ودرمان برخی از سرطان‌ها توصیه شده است و به دلیل فواید فراوان به "گیاه معجزه آسا" لقب گرفته است.

او با بیان این که همه اجزای این درخت اعم از ریشه، ساقه، پوست، گل ومیوه دارای خواص دارویی، تغذیه‌ای و بهداشتی است افزود: در صورت سازگاری کشت با اقلیم منطقه می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشاورزان داشته باشد.

مورینگا در جهان به طور گسترده‌ای مورد مصرف تجاری قرار گرفته و درآمدزایی و اشتغال زایی بالایی را برای کشور‌های تولید کننده محصولات آن به ارمغان آورده است.

انتهای پیام/چ

کاشت درخت مورینگا در فسا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.