سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور بیش از ۵۰۰ دانشجو در اردوهای جهادی استان

۲۸ گروه جهادی ازدانشجویان دانشگاه‌های مختلف خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون در مناطق محروم استان فعالیت‌های فرهنگی، پزشکی و آموزشی داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، صلاحی ، مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰۰ دانشجو در این گروه‌های جهادی شرکت کردند و به مناطق محروم شهرستان‌های مختلف استان بخصوص مناطق مرزی و کم برخوردار شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و قاین اعزام شدند.

او با بیان اینکه عمده فعالیت این دانشجویان در زمینه‌های عمرانی، بهداشت و سلامت، فرهنگی و آموزشی و اشتغال و کارآفرینی بوده است، افزود: ازابتدای محرم امسال نیز گروه جهادی شهید امینی دانشگاه بیرجند با ۲۵ دانشجوی جهادگر به روستا‌های محمدآباد علم، آچونی و ده میر شهرستان قاین اعزام شدند.

صلاحی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه بیرجند در مدت ده روز حضور در روستا‌های شهرستان قاین خدمات مختلفی به مردم این مناطق ارائه کردند، گفت: دانشجویان دختر، بانوان روستای محمدآباد علم و کودکان این روستا را از خدمات فرهنگی، آموزشی، کارآفرینی و صنایع دستی و جلسات مشاوره و سبک زندگی، آموزش قرآن، تجوید و نقاشی بهره‌مند کردند و دانشجویان پسر هم در روستای آچونی به ساخت مسجد و در روستای ده میر به ساخت غسالخانه و خانه محروم کمک کردند.

مسئول بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه هدف اصلی اردو‌های جهادی در مرحله اول خودسازی و در مرحله بعد ساختن مناطق محروم در کنار خودسازی است، افزود: فضای حاکم بر اردو‌های جهادی یک فضای دوستانه و صمیمی است که باعث شده برخی از این دانشجویان که برای اولین بار به اردوی جهادی می‌آیند و در سال‌های بعد مشتاق حضور شوند.

انتهای پیام/ک

فعالیت ۲۸ گروه جهادی دانشجو در مناطق محروم

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.