سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی ایل راه‌ها و ایجاد مسیر‌های امن برای کوچ عشایر فارس

بیش از ۶ هزار کیلومتر ایل راه در استان فارس نقشه برداری و استخراج شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس با تاکید بر ساماندهی ایل راه‌های عشایری و جاده‌های موجود به منظور ایجاد مسیر‌هایی امن برای کوچ عشایر اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر ایل راه، در استان نقشه برداری و استخراج شده که عشایر، از این مسیر‌ها در زمان کوچ استفاده می‌کنند.

او از مسئولان منابع طبیعی خواست واگذاری ایل راه‌ها را محدود و قبل از هر گونه واگذاری، از امور عشایر استعلام لازم دریافت کنند.

بهرامی گفت: یکی از دغدغه‌های عشایر استان مسیر‌های عبوری و ایل راه‌های کوچ عشایر است که متاسفانه به دلیل مسدود شدن بسیاری از این مسیر‌ها، عشایر چاره‌ای جز عبور از جاده‌های آسفالته، منازل مسکونی حاشیه راه‌ها و جاده‌های کمربندی ندارند و بار‌ها به دلیل این مشکل دام‌های آنان در اثر تصادف با خودرو‌ها تلف شده اند.

منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در نشست اعضای کمیته استانی برنامه ششم توسعه بر پیگیری و رفع مشکلات عشایر تاکید و اظهار کرد: برخی از مسیر‌های کوچ عشایر و ایل راه‌های استان در طرح‌های مرتع داری عرصه‌های منابع طبیعی واقع شده است که عشایر کوچ رو را دچار مشکل کرده و با مسیر‌های مسدود شده روبرو می‌کند.

او افزود: اطلاعات اطلسِ ایل راه‌های استان از سوی اداره امور عشایر استان تهیه و آن را به منابع طبیعی ارسال کند تا مسیر‌های عشایر مسدود نشود و امنیت جانی و مالی عشایران تامین شود.

بیش از ۲۷ هزار خانوار عشایری در استان فارس زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/چ

ساماندهی ایل راه‌ها در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.