سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۱۷ شهریور ماه ۹۸؛

کلاهبردار فضای مجازی برای بار دوم دستگیر شد/ انبه های قاچاق به مقصد نرسید

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۷ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبردار فضای مجازی در دام پلیس 

 سرهنگ مرتضی بَزی سرپرست پلیس فتا سیستان وبلوچستان از دستگیری فردی که با درج آگهی فروش دستگاه بازی یارانه‌ای در یکی از سایت‌های درج آگهی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

 سرهنگ مرتضی بَزی گفت: مردی ۲۳ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و بیان داشت شخصی به هویت نامعلوم از طریق یکی از سایت‌های درج آگهی اقدام به تبلیغ فروش دستگاه بازی رایانه‌ای پلی استیشن "ps۴" با قیمت ارزان مکرده که وی بعد از ارتباط تلفنی با تبلیغ کننده آگهی با هدف خرید دستگاه مبلغ ۲ میلیون تومان به عنوان بیعانه برای فروشنده واریز کرده است، اما بعد از گذشت ۲ هفته هیچ دستگاهی برایش ارسال نشده و متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی "واتس آپ" در صفحه شخصی فرد شاکی، وی را مورد تمسخر و بی احترامی قرار داده است.

او ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا بر اساس اظهارات شاکی و بهره گیری از فناوری‌های نوین این فرد را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ بزی گفت: متهم که برای بار دوم با همین اتهام توسط این پلیس دستگیر شده است در مواجه با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکار ناپذیر جمع‌آوری شده به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

او ابراز داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.

سرهنگ بزی در مورد خرید از فضای مجازی توصیه کرد: کاربران در صورت خرید اینترنتی به اطلاعات منتشر شده از فروشنده از قبیل آدرس و شماره تلفن توجه کافی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به رصد شبانه روزی پلیس فتا برای کشف جرائم در فضای مجازی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه آگهی فروش در بستر اینترنت و سایت‌های پرطرفدار واسطه‌گر اینترنتی پس از مشاهده کالا یا خدمات انجام شده، در تکمیل فرآیند از بستر حقیقی و فیزیکی استفاده کنند.

کشف بیش از یک تن انبه قاچاق درچابهار

فرمانده انتظامی شهرستان"چابهار" از کشف ۱۲۰۰ کیلو انبه قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت تویوتا خبر داد.

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم گفت: دیروز مأموران پاسگاه "کمپ" این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های فرعی حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت تویوتا مشکوک شدند.

او افزود: مأموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۱۲۰ جعبه ۱۰ کیلویی انبه قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: خودرو وانت توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری مزاحم فضای مجازی در "زاهدان"

سرهنگ مرتضی بزی سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از دستگیری فردی که در فضای مجازی ایجاد مزاحمت می‌کرد خبر داد.

سرهنگ مرتضی بزی گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمی جوان مبنی بر هک ایمیل و سرقت اطلاعات شخصی اش با قصد سوء استفاده و اخاذی و مزاحمت موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او  افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی اظهارات شاکی پرونده و یک سری تحقیقات فنی متهم را که مردی جوان است شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: متهم پرونده که جوان ۲۰ ساله است در بازجویی اعلام داشت هک ایمیل انجام نداده است و اصلا هیچ علم و اطلاعی از روش‌های هک و نفوذ را ندارد.

او در ادامه تصریح کرد: شاکی پرونده پس از اینکه در کافی نت به ایمیلش وارد می‌شود، هنگام خروج فراموش می‌کند که از صفحه شخصی خود خارج شود (Log out) کند در نتیجه بعد از او کاربر بعدی رایانه که متهم پرونده است اقدام به سوء استفاده و سرقت اطلاعات ایمیل خانم جوان می‌کند.

سرهنگ بزی گفت: متهم با استفاده از اطلاعات موجود در آن ایمیل، برای خانم جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد اخاذی از وی را داشته است که در بازجویی به بزه ارتکابی خود اعتراف نمود که برای رسیدگی قضائی به دادسرا معرفی شد.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در این رابطه هشدار داد: کاربران باید توجه داشته باشند زمانی که به ایمیل یا اطلاعات حساب بانکی خود از طریق کافی نت اقدام می‌کنندحتما از حساب کاربری خود خارج شده و از این موضوع مطمئن شوند تا احتمال سرقت اطلاعاتشان کاهش یابد و حتی المکان سعی کنند اینگونه فعالیت‌ها را از طریقه رایانه شخصی خود انجام دهند.

دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه با ۵ فقره سرقت در" کنارک "

سرهنگ  غلامرضا شهرکی  فرمانده انتظامی شهرستان کنارک از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ  غلامرضا شهرکی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در شهر کنارک موضوع بصورت ویژه در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران آگاهی با بررسی سرقت‌ها و سرنخ‌های موجود به فردی سابقه دار مظنون و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیری او را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ شهرکی تصریح کرد: ماموران بررسی پرونده پس از رصد و یک سری تحقیقات محلی سارق را در محدوده خیابان "خاتم "شناسایی که متهم با مشاهده پلیس با یکدستگاه موتورسیکلت متواری شدکه مأموران پس از تعقیب و مراقبت در نهایت موتور سیکلت را متوقف و او را دستگیر کردند.

او  در ادامه افزود: متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقت شد، اما در مواجه با شواهد و مستندات موجود لب به اعتراف گشود و به ۵ فقره سرقت مغازه اعتراف کرد.

سرهنگ شهرکی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کنارک در ادامه با اشاره به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس در خصوص سرقت مغازه بیان داشت: مغازه داران و متصدیان در هنگام ترک مغازه و تعطیلی کار خود، از قفل بودن کامل درب ورودی مغازه اطمینان حاصل نمایند و مغازه داران و واحد‌های صنفی محل کسب خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده از قبیل دوربین مدار بسته، آژیر هشدار سرقت مجهز کنند.

واژگونی  پراید با یک کشته و ۴ مجروح

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم  فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت:واژگونی یک دستگاه پراید در محور "شیرگواز-چابهار" یک کشته و ۴ مجروح برجای گذاشت.

او گفت: یک فقره تصادف فوتی در محور شیرگواز-چابهار به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش و بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های ماموران پاسگاه انتظامی "شیرگواز" مشخص شد یک دستگاه پراید نوک مدادی با ۵ سرنشین از جاده منحرف و در شانه خاکی واژگون شده است.

سرهنگ کیخای مقدم تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۴ سرنشین آن نیز مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: علت حادثه ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

شهروندان مراقب سوءاستفاده از مدارک هویتی خود باشند

سرهنگ مرتضی بَزی سرپرست پلیس فتا سیستان وبلوچستان به شهروندان هشدار داد: مراقب افراد سودجو و فرصت طلبی که با ترفند‌های مختلف ضمن دسترسی به مدارک هویتی برخی افراد، به نام دارندگان مدارک، سیم کارت تهیه می‌کنند باشند.

سرهنگ مرتضی بَزی گفت: از آنجایی که پرونده‌های متعددی درباره سوء استفاده از سیم کارت‌ها تشکیل شده مشخص می‌شود که برخی افراد در هنگام خرید سیم کارت اسناد هویتی خود را در اختیار فروشنده قرار داده‌اند‏ که وی نیز خیانت کرده و از این مدارک تعدادی خط اعتباری خریده است در حالی که آن فرد فقط یک خط تلفن داشته است.

او  ادامه داد: عده‌ای از مردم نیز به دلایل مختلف شامل مفقود شدن گوشی تلفن همراه، سرقت یا هر دلیل دیگری از دسترسی به این وسیله ارتباطی بازمانده و آن را از دست می‌دهند. این افراد نیز باید برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل علاوه بر اطلاع رسانی به مراجع قانونی در نخستین حرکت برای باطل کردن سیم کارت خود اقدام کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: برخی افراد متخلف و مجرم نیز پس از دسترسی به سیم کارت‌های تلفن همراه دیگران اقدام به راه اندازی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی کرده و از این طریق به نیت‌های شوم خود می‌رسند به همین علت مردم باید در حفظ سیم کارت و جلوگیری از سوء استفاده از آن هوشیار باشند.

سرهنگ بزی با بیان اینکه افراد سودجو بدون اطلاع مالکان اقدام به تهیه سیم کارت می‌کنند افزود: چنانچه شهروندان و کاربران در طی سال‌های گذشته سیم‌کارتی خریداری کرده‌اند مخصوصاً از خطوط اعتباری، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل توسط افراد متخلف و مجرم با استعلام ماهانه یا حتی دو هفته یک بار از سامانه‌های ارتباطی معتبر از وجود تعداد سیم کارت‌های تلفن همراه به نام خود مطلع شوند. زیرا در اولین مرحله فردی که سیم کارت به نام او صادر شده است باید پاسخ‌گوی مراجع قانونی باشد.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: شهروندان درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق ۱۱۰ یا وب‌‍سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.