سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلفات اضافه بار در خوزستان ۶۳ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: تخلفات اضافه بار در استان، ۶۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه بارگیری مازاد بر ظرفیت (اضافه بار) یک تخلف ترافیکی است گفت: این تخلف همواره ترافیک جاده ای، تصادفات و ایمنی راه ها، عملکرد سیستم خودرو، عمر ناوگان حمل و نقل و نیز عمر مفید آسفالت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

او اظهار کرد: اضافه بار نه تنها بر تخریب مستقیم روسازی راه و هدر رفت سرمایه ملی تاثیر دارد، بلکه خطرات و معضلات زیادی به دنبال خواهد داشت.

بهرامی نیا بیان داشت: با سیاست گذاری و برنامه ریزی میان مدت و همچنین برپایی کنترل و نظارت سخت گیرانه و مجدانه در حوزه کنترل اضافه بار، سعی شد که نسبت به کاهش این تخلفات اقدام شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۴ تخلف اضافه تناژ به ثبت رسیده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۷۴۰ مورد بود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

غلامعباس بهرامی نیا اذعان داشت: حدود ۷۵ درصد تخلفات اضافه بار استان خوزستان مربوط به کامیون‌های حامل شن و ماسه، حدود ۱۰ درصد مربوط به دیگر مصالح ساختمانی و آهن آلات و مابقی مربوط به دیگر کالا‌ها هستند و به طور معمول از مبادی شهر‌های اهواز، اندیمشک و دزفول، رامهرمز و شوشتر و معادن حومه این شهر‌ها این محمولات بارگیری می‌شوند. ​

انتهای پیام/گ

کاهش تخلفات اضافه بار

برچسب ها: ترافیک ، راهداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.