حمل و نقل کالا در لارستان ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد فرج پور رئیس اداره حمل و نقل لارستان با اشاره به اینکه در ۹ ماه نخست امسال تعداد ۴۹ هزار بارنامه صادر و در این مدت معادل ۳۹۵ هزار تن کالا حمل و نقل شده گفت: این میزان در مقایسه با مدت پارسال ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اداره شهرستان‌های خنج، گراش و لارستان را زیر پوشش خود دارد، بیان کرد: نمایندگی حمل و نقل لارستان بخش‌هایی از حمل و نقل شهرستان‌های لامرد و مهر را نیز خدمات‌دهی می‌کند.

رئیس اداره حمل و نقل لارستان تصریح کرد: ۵ شرکت مسافربری فعال و ۸ شرکت حمل و نقل باربری در این شهرستان فعالیت دارند، که در شهرستان خنج ۲ شرکت مسافربری و ۲ شرکت حمل بار و در شهرستان گراش نیز یک شرکت مسافربری فعال وجود دارد.

فرج پور افزود: شهرستان لارستان دارای ۴ انجمن صنفی شامل شرکت‌های مسافربری، انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا، رانندگان کالا و کامیون‌داران و رانندگان مسافر است، که در انجمن صنفی رانندگان کالا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و انجمن صنفی رانندگان مسافر بیش از ۲۵۰ نفر عضویت دارند.

رئیس اداره حمل و نقل لارستان بیان کرد: انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا ۱۱ شرکت و انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری ۱۵ شرکت را زیر پوشش خود دارند، و به بیش از  ۴۰ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه مینی بوس در سطح شهرستان لارستان خدمات رسانی می شود.

فرج پور ادامه داد: تعداد ۳۵۰ جفت حلقه لاستیک از انجمن صنفی رانندگان کالا، ۱۷۰ جفت حلقه لاستیک از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و ۲۱ جفت حلقه لاستیک در شرکت‌های مسافربری لارستان توزیع شده است.

وی با اشاره به تجهیز محور لار-جهرم به دوربین‌های ثبت تخلف اضافه کرد: پایه‌های دوربین در محور‌های لار-بندرعباس و لار-خنج نصب شده و در آینده ای  نزدیک نیز در محور لار- جهرم نصب می‌شود.

فرج‌پور درباره راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودرو‌های دوگانه سوز اظهارکرد: راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودرو‌های دوگانه سوز در محدوده کاری نمایندگی حمل و نقل لارستان نیست و این سازمان فقط مجوز مرکز معاینه فنی دستگاه‌های سنگین را صادر می‌کند.

رئیس اداره حمل و نقل لارستان تاکید کرد: ۸ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در محور‌های این شهرستان فعالیت می‌کنند که ۶ مجتمع نیز در مراحل صدور موافقت اصولی قرار دارند.

فرج پور گفت: آماری درباره تردد وسایل نقلیه در ۶ ماهه نخست امسال بیان کرد: در این مدت از ۴ محور مواصلاتی، بیش از ۲ میلیون ۹۷۰ هزار دستگاه وارد شهر لار شده که بیش از ۲ میلیون ۹۳۰ هزار دستگاه از این شهر خارج شده‌اند.
انتهای پیام/ت

افزایش حمل و نقل کالا در لارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار