سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار معصوم بیگی:

افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امسال کشفیات مواد مخدر ۲۱ تن بوده که نسبت به مدت مشابه ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  سردار معصوم بیگی فرمانده  انتظامی استان اصفهان در حاشیه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: استان اصفهان با در نظر گرفتن ویژگی‌های منحصر به فردش در میان استان‌های کشور، باید مورد توجه خاصی در حوزه مواد مخدر قرار بگیرد.

او راجع به میزان کشفیات مواد مخدر در استان اصفهان گفت: ۲۱ تن کشفیات امسال بوده که نسبت به مدت مشابه ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین ۸۶ درصد این کشفیات مربوط به مواد مخدر تریاک است و باید به این نکته نیز توجه داشت که میزان مواد مخدر شیشه ۸۶۹ درصد پیشرفت داشته است.

سردار معصوم بیگی یادآور شد: دستیگر شدگان امسال بالغ بر ۱۳۳۶۵ نفر هستند که جمعیت زنان نسبت به مدت مشابه ۱۷ درصد افزایش داشته و تعداد دستگیر شدگان هم ۲۲ درصد رشد داشته است.

فرمانده  انتظامی استان اصفهان: ۷۲ باند با آن‌ها برخورد شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است. عملیات‌هایی هم تحت عنوان ارتقای امنیت اجتماعی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها ۱۴۸۰ مرحله داشته که منجر به ۷۳۰۰ دستگیری در ۱۵۶۴ مکان شده است. عملیات‌ها به گونه‌ای بوده است که در یک عملیات نظامی ۱۲۹ کیلو شیشه کشف شد.

او با اشاره به مسئولیت نیروی انتظامی در زمینه برخورد با معتادین گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد، نیروی انتظامی مسئولیت مقابله را عهده دار است و باید یادآور شد که فعالیت‌ها در این حوزه هم کمک موثری داشته است. به طور کلی این فعالیت‌ها مشمول ۲۳۴۵۰ نفر شده و در ۱۵۹ مرحله آموزشی انجام گرفتند.
 
سردار معصوم بیگی اذعان کرد: با در اختیار گذاتشتن امکاناتی از جمله خودرو‌های شاسی بلند و موتورسیکلت‌ها با قدرت حرکت در کویر و همچنین تجهیزاتی مانند دستگاه‌های ایکس ری، می‌توان به این ستاد و نیروی انتظامی در استان اصفهان کمک کرده تا شرایط کشفیات متفاوت‌تر و بهتر شود. همچنین باید تلاش شود تا برای شهرستان‌هایی مثل اردستان و خور و بیابانک که ماموریتی مستقیم در مقابله با باند‌های مبادله مواد مخدر را بر عهده دارند، امکانات بهتری داشته باشند.

فرمانده  انتظامی استان اصفهان در پایان با اشاره به لزوم تخصیص اعتبارات لازم تصریح کرد: تامین اعتبار ساخت و تجهیز ایستگاه شهید سالاری در بوئین و میاندشت اخیراً به تصویب رسیده است. همچنین با توجه به اینکه بخشی از متهمین دستگیر شده جرائم مواد مخدر استان را زنان تشکیل می‌دهند، احداث و راه اندازی مرکز مبتنی بر ماده ۱۶ ویژه زنان جهت نگهداری و ترک اعتیاد آنان در کلانشهر اصفهان واجب است.
 
انتهای پیام/ی
 
 

توضیحات فرمانده  انتظامی استان اصفهان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.