سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تردد بیش از ۷۰۰ زائر از مرز خسروی در کمتر از دو روز

فرماندار قصرشیرین گفت: تردد زائران عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلا و عتبات عالیات هم‌اکنون به صورت انفرادی و کاروانی در جریان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی روز گذشته با حضور وزرای کشور جمهوری اسلامی و ایران و عراق پس از سال‌ها انتظار مرزنشینان بازگشایی شد و در دومین روز فعالیت برای عزیمت زوار ایرانی به عراق، با استقبال خوب زائران کشورمان مواجه است.

او گفت : روز گذشته ۵۰۰ تن در قالب چهار کاروان و صبح امروز نیز تاکنون بیش از ۲۲۰ تن از زائران از طریق این مرز رسمی به عراق تردد کرده اند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: به طور یقین روز‌های آینده این مرز رسمی با حجم انبوه زائران عتبات عالیات همراه خواهد بود و ما نیز آمادگی کامل را داریم.

او افزود: مرز خسروی به صورت روزانه پذیرای زائران عتبات عالیات کشورمان است و تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم نیز برای خدمات دهی به زائران فراهم است.

تاتار افزود: ستاد اربعین نیز با تشکیل ۱۸ کمیته تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته که زائران با خاطری آسوده از این مرز رسمی و با سابقه عازم عراق شوند.

او گفت: تمامی زائرانی که قصد خروج از کشور را دارند می‌توانند با مراجعه به مرز رسمی خسروی و با همراه داشتن گذرنامه معتبر با پرداخت عوارض خروج از کشور بدون روادید به عراق عزیمت کنند.

فرماندار قصرشیرین گفت: تمامی دستگاه‌های مستقر در مرز و مجموعه پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی پای کار هستند و برای خدمت رسانی به زائران آمادگی کامل دارند.

تاتار گفت: مرز رسمی خسروی قدیی‌ترین، سهل الوصول ترین، باسابقه‌ترین و اصلی‌ترین مرز برای تردد زائران به کشور عراق است و تمامی زائرانی که از این مسیر به عراق عزیمت می‌کنند به طور یقین در سفر‌های بعدی خود به مقصد عتبات عالیات نیز با توجه به امکانات و زیرساخت‌های مناسب و مطلوب، این مرز را برای تردد‌های خود انتخاب خواهند کرد.

او افزود: مرزنشینان استان کرمانشاه و بخصوص قصرشیرین نیز که دیرباز مدال نوکری و خادمی زائران عتبات عالیات را برگردن داشته اند هم اکنون مشتاقانه برای خدمات دهی به زائران پای کار هستند.

او گفت: همچنین قرار است امسال تمامی زائران اتباع بیگانه نیز از مرز رسمی خسروی برای حضور در پیاده روی بزرگ اربعین تردد کنند.

او گفت: هم اکنون روزانه سه هزار زائر عراقی از مرز رسمی خسروی برای عزیمت به کشورمان از مرز رسمی خسروی تردد می‌کنند.


بیشتر بخوانید: پیش ‎بینی تردد بیش از یک میلیون زائر از مرز خسروی


انتهای پیام/د

بازگشایی دوباره مرز خسروی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.