مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از اقامه نماز ظهر عاشورا در گلزار شهدای شهر کرمانشاه خبر داد.

اقامه نماز ظهر عاشورا در گلزار شهدای شهر کرمانشاهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله مصطفی علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در گلزاری شهدای شهر کرمانشاه اقامه خواهد شد.

او با اشاره به پیش بینی حضور بین دو تا سه هزار نفری عزاداران حسینی در قالب هیات‌ها و دسته جات عزاداری در نماز ظهر عاشورا، از عزاداران حسینی برای اقامه این نماز باشکوه دعوت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه در ادامه با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی هیئت های عزاداری برای اقامه نماز ظهر عاشورا افزود: پرداختن به این مهم با توجه به تاکیدات امام حسین(ع) مبنی بر پرداختن به نماز اول وقت اهمیت زیادی دارد.

او گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا در بحبوحه جنگ توسط امام حسین(ع) و یارانش نشان از اهمیت و جایگاه این فریضه الهی است که باید در وقت خود و به جماعت اقامه شود.

قبادی افزود: نماز، فریضه واجب است، اما عزاداری‌ها دارای فضیلت و اجر و پاداشی در حد مستحبات هستند، پس هیات‌های عزاداری باید اقامه نماز را بر عزاداری ها مقدم بدانند و این فریضه را در ظهر روز عاشورا بصورت جماعت به جا آورند .

 

 

انتهای پیام/د

نماز ظهر عاشورا در گلزار شهدا اقامه می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.