سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ مشخصی برای لوازم التحریر وجود ندارد

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان همدان گفت: از آنجا که لوازم التحریر جزو کالا‌های اساسی نیست قیمت مشخصی برای آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا شجاعی، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان همدان در خصوص گرانی قیمت لوازم التحریر گفت: از آنجا که این اقلام جزو کالا‌های اساسی نیست و فقط قیمت کاغذ به عنوان کالای اساسی در سایت صنعت و معدن اعلام می‌شود، قیمت مشخصی برای لوازم التحریر وجود ندارد.

او  ادامه داد: واردکنندگان و توزیع کنندگان لوازم التحریر براساس قیمت تمام شده کالای خود را قیمت گذاری می‌کنند و اگر این قیمت به صورت عرف بازار باشد نمی‌توانیم به عنوان گرانفروشی با آن برخورد کنیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه گرانی کالا‌های موجود در بازار اغلب به دلیل شرایط اقتصادی و بالارفتن قیمت دلار است، افزود: قیمت اعلام شده تولید کنندگان و وارد کنندگان کالا‌های اساسی به طور دقیق و مستمر تحت نظارت و کنترل است و در خصوص قیمت سایر کالا‌ها نیز با نظارت بر بازار  با گرانفروشی مقابله می شود .

شجاعی افزود: اگر گرانی کالا به دلیل گرانفروشی باشد، با نظارت و بازرسی با متخلفان برخورد کنیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان همدان با بیان اینکه در قیمت‌گذاری کالا‌ها گروه‌ بندی وجود دارد، بیان کرد:  گروه اول یا همان کالا‌های اساسی را دولت قیمت‌گذاری می‌کند و قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی در سایت ۱۲۴.ir صنعت و معدن و تجارت  به صورت روزانه اعلام می‌شود .

شجاعی ادامه داد: اقلام کالا‌های گروه دوم را کمیسیون‌های استانی تعیین و اعلام می‌شود و گروه سوم نیز با توجه به قیمت تولید و توزیع در واحد‌های تجاری به‌صورت عرف اعلام می‌شود.

او با اشاره به انواع گرانفروشی گفت: کالا‌های قاچاق به علت محدودیت زمانی که در عرضه دارند معمولا با قیمت کمتر ارائه می‌شوند، ولی اگر مردم با عرضه محصولات بی‌کیفیت و گران قیمت و یا عدم رعایت نرخ متعارف بازار مواجه شدند می‌توانند شکایت خود را مطرح کنند تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان همدان با بیان اینکه نظارت‌های دوره‌ای از بازار صورت می‌گیرد، تأکید کرد: این اداره وظایف گسترده‌ای بر عهده دارد و بر فعالیت ۴۰ هزار واحد صنفی استان در حد توان نظارت می‌کند، ولی کنترل قیمت و مبارزه با گرانفروشی نیاز به مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم دارد.

انتهای پیام/ب

نظارت بر ۴۰ هزار واحد صنفی در همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.