سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی در شورای حل اختلاف هرمز

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از راه اندازی سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی در شورای حل اختلاف جزیره هرمز خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان  گفت: شورای حل اختلاف جزیره هرمز به سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی (سمپ) تجهیز شد.

علی صالحی افزود: این سامانه با هدف ایجاد تسهیلات بیشتر رفاهی و قضایی در هرمز با توجه به لزوم ارتباط سیستمی دادگستری استان با اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف، اطلاع رسانی همگانی، صرفه جویی در هزینه‌ها و یکپارچه سازی آموزش‌ها راه اندازی شد.

او گفت: با این اقدام، ارسال آراء و اوراق قضایی شورای حل اختلاف جزیره هرمز از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک امکان پذیر است و طرفین پرونده در این شورا نیز با استفاده از شناسه ابلاغ الکترونیک قادر خواهند بود ابلاغات خود را دریافت کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: سیاست دستگاه قضایی استان بر کیفی سازی شورا‌ها است و با این امکان و استفاده از سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی در شعب مختلف، تحقق این مسئله امکان پذیر خواهد بود.

صالحی افزود: با تجهیز کامل شورای حل اختلاف جزیره هرمز به امکانات سخت افزاری، تمام مکاتبات اداری نیز در بستر اتوماسیون انجام می‌گیرد و این امر کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت و انجام امور با سرعت بیشتر را در پی دارد.

او گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز بیش از ۶۹ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف جزیره هرمز به صلح و سازش منجر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: مطالبه به حق و دغدغه ریاست قوه قضائیه برای خدمت رسانی هر چه بیشتر و رسیدگی به درخواست‌های مردم شریف هرمز را تا حصول نتیجه نهایی و ایجاد تسهیلات بیشتر در این جزیره ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ز

اتصال شورای حل اختلاف جزیره هرمز به سامانه سمپ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.